Pripravované Twingo E-Tech predstavené v podobe konceptu v priebehu minulého roka bolo prijaté vcelku pozitívne. Krátko potom sa zástupcovia Renaultu posadili za rokovací stôl, aby diskutovali o možnej spolupráci pri vývoji finálneho produktu a samozrejme rozdelení nákladov.

Výsledkom mal byť okrem Twinga i nemecký ekvivalent, ktorý by bol s veľkou pravdepodobnosťou naklonovaný aj pre Škodu či Seat, jednania ale skončili neúspechom. Podľa zákulisných informácií sa nemeckému konglomerátu nepáčilo, že by produkciu elektrických mestských mini prevzal Renault, zatiaľ čo VW tlačilo na využitie jednej zo svojich európskych tovární.

Volkswagen medzičasom oficiálne oznámil, že vyvinie cenovo dostupný elektromobil za menej ako 20 tisíc eur s využitím vlastných zdrojov, vo všeobecnosti sme si ale mysleli, že Nemci v tomto smere využijú svoje ázijské kontakty a spoja sa s niektorou z čínskych automobiliek.

Niečo také sa vlastne už stalo. VW už vlani oznámilo, že bude spolupracovať so značkou XPeng, táto kooperácia však bola pôvodne ohlásené kvôli vývoju nových batériových Volkswagenov pre čínsky trh. V každom prípade sa stalo čosi iné...

Renault práve oznámil, že nebude elektrické Twingo vyvíjať sám, pretože požiadal o pomoc Čínu. Hovorca automobilky to potvrdil v rozhovore pre Automotive News, konkrétnu automobilku však odmietol prezradil. Spomenul len „čínskeho partnera“.

Francúzi tým samozrejme sledujú zrýchlenie prác a rozdelenie nákladov, pričom auto má byť vyvinuté i vyrábané v Európe, ubezpečoval novinárov hovorca značky. Otázkou akurát je, koho si Renault nakoniec vybral.

Bude to vlatník Volva a Smartu?

Firma v Číne spolupracuje s Jiangling Motors, s ktorou má založený spoločný podnik, aktuálne však okolo Renaultu „tancuje“ ešte väčší hráč. Ich spoločné pytačky nedávno vyvrcholili novou firmou Horse Powertrain, ktorá sa chce stať svetovým lídrom vo výrobe spaľovacích motorov. Už v tejto chvíli má 19 tisíc zamestnancov, 17 tovární a 5 vývojových centier po celom svete a ročne chce dosiahnuť obrat 15 miliárd eur! A kto je tým partnerom?

Horse Powertrain založil Renault spolu s koncernom Geely, pravdepodobne najlepšie etablovanou automobilkou na európskom trhu, ktorá dnes vlastní Volvo, Polestar, Lotus, polovicu značky Smart a na starom kontinente predáva autá Lynk&Co, Zeekr či LEVC. Na potvrdenie tejto domnienky si však budeme musieť ešte počkať.