V Európe zatiaľ tieto zariadenia nehrozia. Bojím sa, že dlho to tak neostane.
Podobné zariadenia poznáme z lietadiel. V prípade havárie dokážu vyšetrovateľom poskytnúť dôležité informácie o priebehu letu. Ak si myslíte, že zavedenie týchto skriniek do áut, je absolútna novinka, mýlite sa. V súčasnosti 91,6% nových áut v USA má nejakú formu záznamníka údajov. Americká vláda chce, aby čiernu skrinku so sebou vozilo každé auto.
Problémom je, že zatiaľ neexistujú pre čierne skrinky žiadne štandardy. Ford, Mazda, GM alebo Toyota do áut tieto zariadenia montujú. No každé je v podstate odlišné. Žiaden zákon neupravuje, ktoré parametre majú čierne skrinky sledovať a ako dlho ich majú mať uložené.
Technológia čiernych skriniek pre autá pochádza z roku 1990. Pevne verím, že údaje z týchto zariadení budú navždy výhradne slúžiť len na svoj pôvodný účel.
V lietadlách je čierna skrinka väčšinou oranžová.
Za celou snahou stojí agentúra NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration), ktorá chce pravidlá pre čierne skrinky zjednotiť. V lietadlách tieto zariadenia nahrávajú ako komunikáciu pilotov s riadiacou vežou, tak ich rozhovory navzájom. V autách žiadne nahrávanie komunikácie údajne nehrozí. Údaje z čiernych skriniek nebudú slúžiť na zisťovanie porušovania dopravných predpisov. Bez súhlasu majiteľa budú informácie dostupné len na súdny príkaz.
Zdroj: autoblog.com
V podstate už aj dnes má čiernu skrinku drvivá väčšina amerických áut.