Tunel nesie meno Taihu a vedie pod rovnomenným jazerom, ktoré leží vo východočínskej provincii Ťiang-su a má rozlohu 2250 kilometrov štvorcových. Dĺžka tohto tunela je 10,79 kilometra, pričom jeho realizácia vyšla na 9,9 miliardy čínskych jüanov, čo je v prepočte okolo 1,37 miliardy eur. Stavba začala v januári 2018 a len po štyroch rokoch tento tunel otvorili pre verejnosť. Je zároveň súčasťou diaľnice medzi metropolami Čchang-čou a Wu-si, ktorá ponúka alternatívnu trasu medzi Šanghajom a Nankingom, teda hlavným mestom provincie Ťiang-su.
Ak vás zaujímajú nejaké ďalšie fakty, tak na stavbu tohto podvodného tunela boli použité viac ako 2 milióny kubických metrov betónu. Okrem spomenutej dĺžky 10,79 km stojí za zmienku aj jeho šírka 17,45 metra, ktorá dovolila architektom vytvoriť až šiesť jazdných pruhov. Asi najväčšou zaujímavosťou je však integrovanie farebných LED do stropu tunela, ktoré by mali zabrániť únave vodiča.
Porovnanie so svetom?
Síce ide o najdlhší diaľničný tunel pod vodou v Číne, no vo svetovej mierke to na najvyšší stupienok nestačí. Prvenstvo totiž drží Nórsko so svojim 14,4 kilometra dlhým dvojprúdovým tunelom Ryfast. Ak si odmyslíme slovo „diaľničný“ a pozrieme sa obecne na tunely pod vodou, slávny Channel Tunnel, ktorý spája Anglicko s Francúzskom jasne vedie. S dĺžkou 37,9 km je vôbec najdlhším tunelom pod vodou na svete.
Zdroj: CNN