Modely novej značky Firefly automobilky Nio mieria do segmentu najdostupnejších elektromobilov na trhu a prvým príspevkom Číňanov v tejto triede je kompaktný päťdverový batériový hatchback, ktorý siluetou a niektorými detailmi vzdialene pripomína Hondu e.
Rozmery novinky vám v tejto chvíli neprezradíme, zástupcovia firmy technické údaje nezverejnili, takže ani netušíme, či má poháňané predné alebo zadné kolesá. Firefly však hovorí, že pôjde o „malý špičkový a energiou sršiaci elektromobil určený širšiemu publiku“.
Za tým si samozrejme môžeme predstaviť čokoľvek, tak sa poďme pozrieť aspoň na zopár podrobností, ktoré automobilka zverejnila.
Dizajn malého hatchbacku vznikal v Mníchove pod vedením Američana Krisa Tomassona, bývalého návrhára BMW a Fordu. Charakteristickým prvkom novinky sú trojdielne predné i zadné diódové svetlá, ktoré pripomínajú optiku mobilov iPhone.
K ďalším výraznejším detailom patria zapustené kľučky dverí, čierne plastové panely v spodnej časti karosérie vyrobené z recyklovaných materiálov, kontrastná čiernou lakovaná strecha, šesťlúčové hliníkové disky a pod zovňajškom zaujme rozsiahle využitie vysokopevnostnej ocele v kombinácii s hliníkom, ktoré tvoria celkovo 83,4 percenta konštrukcie.
Výrobca hovorí o najvyššej torznej tuhosti v triede, konkrétne o hodnote 35 700 newtonmetrov na stupeň. A aby sme nezabudli, auto bude vybavené technológiou rýchlej výmeny trakčného akumulátora.
Nio tvrdí, že auto navrhli tak, aby v nárazových testoch Euro NCAP a C NCAP Firefly získalo päť hviezdičiek, čomu má okrem iného pomôcť aj deväť airbagov v sériovej (!) výbave.
Jeden z najnovších čínskych elektromobilov má pod prednou kapotou 92-litrový vodotesný batožinový priestor s výpustným otvorom. Základný objem hlavného kufra nepoznáme, ale po sklopení zadných sedadiel má posádka k dispozícii 1250 litrov.
Priemer otáčania hatchbacku je len 9,4 metra a Číňania hovoria, že v spojení s automatickým parkovacím asistentom schopným využívať rôzne orientované miesta sa Firefly ideálne hodí do úzkych uličiek európskych veľkomiest.
Predaj nového modelu štartuje v Číne od apríla budúceho roka s uvádzacou cenou 148 800 jüanov, v prepočte 19 550 eur. V Európe sa auto objaví ešte v priebehu prvej polovice roka 2025, Nio však cenu zatiaľ ani nenaznačilo.
zdroj: Nio, Firefly