BYD sa pustí do výstavby novej továrne v Turecku. Áno, tá značka, ktorá okrem iného pripravuje ďalšiu fabriku v Maďarsku, kde by mali vznikať malé elektromobily Seagull (na úvodnej fotografii) s cenou do 20 tisíc eur. To však Číňanom zjavne nestačí...
Ďalším teritóriom, ktoré si chcú podmaniť, je Turecko. Erdoğanova vláda totiž nedávno zvýšila (podobne ako USA a EÚ) clá na čínske automobily až o 40 percent, aby ochránila národnú automobilku Togg. BYD na to aktuálne zareagoval investíciou vo výške jednej miliardy dolárov, teda v prepočte asi 923 miliónov eur do výstavby novej továrne na elektromobily a hybridy.
Automobilka sa zaviazala k ročnej produkcii 150 tisíc automobilov, pričom prevádza fabriky je naplánovaná na koniec roka 2026. Okrem výrobných liniek bude uvedená čiastka využitá aj na výstavbu výskumného a vývojového centra.
Že ide o hotovú vec, dokazuje oznámenie na oficiálnom účte Turecka v rámci Muskovej sociálnej siete X. Ten hlása, že dohodu podpísal tamojší minister priemyslu a technológií Mehmet Fatih Kacır a za čínsku stranu pripojil autogram Wang Chuanfu, zakladateľ a prezident BYD.
Dve muchy jednou ranou
Čínska automobilka tým zabije dve muchy jednou ranou. Samozrejme sa vyhne novému tureckému 40-percentnému clu a podľa všetkého zároveň novým zvýšeným sadzbám EÚ. Únia má totiž s Tureckom colnú dohodu.
Aktuálne platné tarify počítajú s prirážkou pre BYD vo výške „len“ 17,4 percenta, pretože firma spolupracovala s európskymi úradmi. Vďaka továrňam v Maďarsku a Turecku sa však vyhne aj týmto poplatkom.
zdroj: Automobilwoche