Letmým pohľadom vyzerá ako mix Mercedesu EQE/EQS, Tesly a Lucidu, to ale nie je prekvapivé. Elektromobilom diktuje tvar aerodynamika ešte o čosi dôslednejšie ako v prípade klasických automobilov so spaľovacím motorom, takže výsledný dizajn je skrátka o niečo viac generický.

Číňanom sa v každom prípade podarilo navrhnúť Aion Hyper GT tak dobre, že je z toho Cd len 0,19, takže koncern GAC vytvoril sériový elektromobil s najlepším koeficientom aerodynamického odporu na svete s aktuálne jedinou výnimkou – tou je holandský Lightyear 0, ktorého produkcia sa práve teraz rozbieha vo fínskom Valmete. Jeho Cd by malo byť 0,175.

Pre porovnanie: Tesla Model S má koeficient aerodynamického odporu 0,208, spomínaný Mercedes EQS 0,20 a Lucid Air dokonca 0,197.

Pozoruhodné tiež je, že GAC sa podarilo uvedený výsledok dosiahnuť napriek tomu, že na aute nájdete klasické vonkajšie spätné zrkadlá, disky sú zakryté len čiastočne a ani zadné kolesá sa neukrývajú pod karosériou, ako tomu bolo v prípade Volkswagenu XL1.

Aion Hyper GT je postavený na 19-palcových kolesách, chýbajú nám však zatiaľ informácie o jeho rozmeroch. Aj preto môžeme v tejto chvíli len hádať, ale z fotografií sa zdá, že by mohol svojou veľkosťou zapadnúť niekam medzi Teslu Model 3 a Model S.

Pokiaľ ide o základnú konštrukciu, mali by sme mať pred sebou päťdverový liftback, ale pripomíname, že na žiadnom dostupnom obrázku nie je vidieť, či sa spolu so zadným vekom otvára aj okno, takže teoreticky môže ísť aj o štvordverový sedan. Čím sa čínska firma naopak nezabudla pochváliť, je zadný spojler, ktorého kinematika i tvar je skopírovaný z Porsche Panamera s vysúva sa pri rýchlosti 80 km/h. Druhým výrazným detailom sú predné „motýlie“ dvere – automobilka im hovorí Sky Doors – otvárané podobne ako na niektorých modeloch Lamborghini či Aston Martin.

Aion využíva platformu AEP3.0 EV a mal by byť dostupný vo verziách s jedným alebo dvomi elektromotormi. Už základné prevedenie s jednou pohonnou jednotkou (umiestnenou vzadu) ponúkne výkon 340 koní a 434 newtonmetrov, čo by malo stačiť na zrýchlenie z miesta na stovky za zhruba štyri sekundy.

Kapacitu akumulátorov ani ich konštrukciu nepoznáme, auto by ale malo byť schopné zvládnuť rýchlonabíjačku s výkonom až 480 kW a GAC má dokonca ponúknuť technológiu výmeny batérií.

Hyper GT má byť sériovo vybavený kamerami v kombinácii s lidarom a infračervenými senzormi, čo znamená, že minimálne jeho hardware by mal byť pripravený na čiastočne autonómnu jazdu. Ceny známe nie sú, ale čínske média naznačujú, že novinka by mohla stáť 300 tisíc jüanov, v prepočte necelých 42 tisíc eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 13 obrázkov

zdroj: GAC