Čínske autá vybavené spaľovacími motormi obvykle končia na objeme 1,5 litra, čo je dané hlavne značnou daňovou záťažou automobilov s väčšími pohonnými jednotkami. Great Wall Motor ale ukazuje, že keď na to príde, dokáže vyvinúť i väčší agregát – konkrétne dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s objemom 4,0 litra.

Paradoxne Mercedes, Ferrari, Ford, Stellantis ale i BMW a ďalší, dostupnosť motorov V8 kvôli pokutám za emisie oxidu uhličitého (teda v prenesenom význame za spotrebu) postupne obmedzujú. A asi málokto čakal, že sa tejto príležitosti chopia práve Číňania.

GWM Tank 300

Takzvané „hot-vee“

Svojim najnovším produktom sa automobilka Great Wall Motor pochválila pred pár dňami v rámci šanghajského autosalónu. Ide o celohliníkový osemvalec s ventilovými rozvodmi DOHC s uhlom rozovretia 90 stupňov, pričom turbodúchadlá sú umiestnené medzi valcami, teda podobne, ako to majú niektoré pohonné jednotky BMW či Mercedesy.

Toto riešenie sa používa kvôli eliminácii turboefektu, keďže sa značne skracuje vetva medzi kompresorovými kolesami a sacími ventilmi, na druhej strane majú však konštruktéri nezriedka problém taký motor udržať v správnom teplotnom rozsahu kvôli prehrievaniu.

GWM Tank 700

Primárne ako PHEV

GWM neskromne popisuje nový osemvalec ako „majstrovské dielo  čínskych veľkoobjemových motorov“ a „tajnú zbraň na trhu s luxusnými autami“, výkon novej jednotky, krútiaci moment či ďalšie parametre však v tejto chvíli nepoznáme. Teda s výnimkou objemu 4,0 litra.

Zo zákulisných správ vieme, že V8 by mala byť namontovaná do áut v kombinácii s plug-in hybridnou technikou.

Chystaná limuzína Confidence Auto s hybridnou V8.

Proti Rolls-Royce i Toyotám

Čínske a austrálske zdroje hlásia, že osemvalec by mal byť primárne navrhnutý pre novú samostatnú značku GWM s názvom Confidence Auto, ktorá chce konkurovať európskym značkám, ako je Rolls-Royce, Bentley či Mercedes-Maybach, tým ale chystané aplikácie nekončia.

Ďalšou samostatnou značkou profitujúcou z nového agregátu má byť Tank, konkrétne model 300 Hooke, ale v hre sú tiež offroady Tank 700 a predovšetkým Tank 500, ktorý by mal konkurovať vrcholným verziám Toyoty Land Cruiser či Nissanom Patrol na Blízkom Východe či v Austrálii.

GWM Tank 500

Dostatočne veľká trakčná batéria by mala zabezpečiť schopnosť modelov Tank jazdiť v meste výlučne na elektrickú energiu, zatiaľ čo V8 sa má k slovu dostať pri vyššom zaťažení alebo na cestách na dlhšie vzdialenosti.

Pozoruhodné tiež je, že podľa austrálskej stránky Drive by mala byť V8 schopná točiť až 8000 otáčok za minútu, dostane duálne (teda priame a zároveň nepriame vstrekovanie) a elektromotor má byť namontovaný medzi osemvalcom a automatickou prevodovkou.

zdroj: Drive