Časy, keď sa európski producenti nahlas smiali všetkej čínskej automobilovej konkurencii, sú preč. Číňania predvádzajú odhodlanie a húževnatosť a po krátkom období výsmechu naopak ukazujú ostré zuby. Po výraznom zlepšení dizajnu svojich áut začali so zvyšovaním ich technickej úrovne, pričom v oblasti použitia nových technológií môžu zvyšok automobilového sveta neraz strčiť hlboko do vrecka. V poslednom období expandujú aj mimo domácu Čínu a začínajú s výrobou v regiónoch, kde je produkcia ešte lacnejšia než v domovskej Číne. Napríklad v Rusku.
Haval H7x má pohotovostnú hmotnosť 1,7 t a výkon 150 koní.
Vyrobíme lacnejšie než ostatní
Dobrým príkladom je ruská produkcia modelu Haval F7. Fabrika spadajúca pod ochranné krídla čínskeho gigantu Great Wall Motor najnovšie predstavila v Číne mimoriadne obľúbenú verziu SUV-kupé Haval F7x. To technicky vychádza zo základného SUV Haval F7 a podobne, ako napríklad konkurenčné SUV-kupé Škoda Kodiaq GT (predávané výlučne v Číne), prináša len pozmenenú zadnú časť so športovejšími detailmi a rýchlejšie klesajúcou strechou v štýle bežných kupé.
Auto so základnými rozmermi 4620 x 1846 x 1690 mm stojí na podvozku s rázvorom náprav 2725 mm a rozmermi približne zodpovedá spomínanej Škode Kodiaq GT. V kontexte európskej produkcie je však zaujímavá koncová cena celého auta – finálna cena pre zákazníka je v prepočte 15 500 eur. A aj keď je to cena základnej verzie, už tá má pod kapotou benzínový štvorvalec 1,5 16 V Turbo s výkonom 110 kW (150 k). Má však poháňané len predné kolesá, ak chcete verziu 4x4, tú dostanete výlučne v kombinácii so silnejším motorom 2,0 Turbo naladeným na 140 kW (190 k). Ale pozor, obidva motory sú konštruované na spaľovanie nízkooktánových benzínov dostupných v štátoch bývalého Sovietskeho zväzu.
Prvé SUV-kupé F7x z európskej továrne v Rusku sa k zákazníkom dostanú na konci roka 2019, ako však Haval prezrádza priamo na webstránkach, čoskoro doplní výrobné portfólio jeho európskeho závodu ešte väčšie SUV Haval H9.