Päťmetrová masa
Má bez pár milimetrov skoro päť metrov, šírku skoro 2,1 metra, na výšku takmer 194 centimetrov a päťčlenná posádka si bude môcť užívať interiér postavený na veľkorysom rázvore až 2950 milimetrov.
O jej komfort sa bude starať vzduchové odpruženie integrované do dvojitých lichobežníkových ramien použitých na oboch nápravách, v každom prípade nie je táto technika nastavená len pre pohodlie cestujúcich.
Priechodnoť tanku
Dongfeng, respektíve jeho značka MHero to myslí s terénnymi schopnosťami celkom vážne, takže spomínaný podvozok vám dovolí meniť svetlú výšku v rozsahu od 230 do 335 milimetrov v prípade elektrickej verzie a od 221 do 326 milimetrov, ak dáte prednosť modelu s dodatočne montovaným spaľovacím motorom na výrobu elektriny.
917 má tiež talent zvládnuť vodný brod s hĺbkou 900 milimetrov, čelom sa postaví až 100-percentnému stúpaniu a keď príde na rad scéna s nízkou adhéziou, elektronika dokáže nasimulovať 100-percentné uzávierky predného, zadného i stredového diferenciálu.
Trochu ako krab
Aby ste sa nemuseli obávať kamenistého terénu či iného podkladu schopného ničiť nárazníky, po zodvihnutí elektrického offroadu do terénneho režimu dostanete tiež pôsobivé nájazdové uhly. Predný má 36,8 stupňa, prechodový 27,9 stupňa a zadný 37,5 stupňa. V najkrkolomnejších situáciách, keď už budete mať dojem, že sa z toho „problému“ nevyhrabete, má MHero v zálohe ešte jeden zaujímavý trik.
Jazdu takzvaným „krabím krokom“, pri ktorej môžete natočiť kolesá zadnej nápravy do rovnakého smeru ako vpredu, s maximálnym uhlom 10,6 stupňa. Následne vám auto dovolí pohybovať sa vpred či vzad po diagonálach s ohľadom na pozdĺžnu os karosérie.
Kamery 4+1
Aby ste sa nemuseli trápiť s nastavovaním množstva systémov pomáhajúcich na cestách s nespevneným povrchom, máte k dispozícii volič pre päť samostatných jazdných režimov nazvaných sneh, blato, piesok, kamene a brodenie.
S kontrolou okolia vám potom pomôžu nielen štyri samostatné kamery snímajúce situáciu okolo vozidla s 360-stupňovom záberom, ale s prehľadom vám pomôže aj samostatná piata kamera dohliadajúca na podklad pod autom.
Viac koní ako prvý Veyron
O pohyb, dynamiku a minimálnu hlučnosť sa stará zostava už spomínaných štyroch elektromotorov s kombinovaným maximálnym výkonom 1088 koní a systémovým krútiacim momentom 1400 newtonmetrov. Najvyššiu rýchlosť výrobca neuvádza (berieme to tak, že bude asi „dostatočná“, podľa niektorých čínskych zdrojov je na hranici 200 km/h), ale auto dokáže vystreliť z nuly na stovku za 4,2 sekundy.
MHero čerpá energiu z trakčnej batérie integrovanej do robustného nezávislého rebrinového rámu. Celková využiteľná kapacita článkov je 142,7 kilowatthodiny a podľa metodiky WLTP by to malo stačiť na dojazd 450 kilometrov. Maximálny nabíjací výkon automobilka neuvádza, ale na rýchlonabíjačke by ste sa mali dostať z 30 na 80 percent za 47 minúnt.
Aj na benzín
Ak vám čisto batériová verzia nevyhovuje, MHero ponúka tiež verziu REV, teda naďalej elektromobil doplnený menším spaľovacím motorom pripojeným ku generátoru elektrickej energie. Ide o 1,5-litrový preplňovaný benzínový štvorvalec s výkonom 197 koní.
Zo zostavy v tomto prípade vypadne jeden elektromotor, ale s trojicou elektrických jednotiek vozidlo stále ponúka systémových 600 kilowattov, inak povedané 816 koní a maximálny krútiaci moment 1050 newtonmetrov, ktoré katapultujú čínsky elektrický tank na 100 km/h za rovných 6,0 sekundy.
Nie je lacný
Auto má výrazne menšiu batériu s kapacitou 65,9 kWh (a hmotnosť plug-in hybridu je preto 3130 kg), ktorá stačí len na 155 kilometrov, ale 84-litrová benzínová nádrž predĺži celkový dojazd na 750 kilometrov. Nabíjanie z 30 na 80 percent pre zmenu potrvá 37 minút.
Za toto prevedenie si slovenské zastúpenie značky účtuje 179 900 eur, pričom v štandarde máte záruku na 5 rokov alebo 100 tisíc kilometrov, pričom na batériu platí rozšírená záruka na 8 rokov, respektíve 160 tisíc kilometrov.
Obrazovky, kam oko dohliadne
To isté platí tiež v prípade čisto elektrickej verzie, ktorá stojí 199 900 eur. To samozrejme nie je málo, lenže sériová výbava je bez ohľadu na zvolené prevedenie jedným slovom luxusná.
Bez doplácania máte napríklad predné i zadné elektricky ovládané sedadlá s masážnymi funkciami, ventilovaním a vyhrievaním. Za samozrejmosť berte tiež čalúnenie kožou Nappa, audiosystém Dynaudio so 16 reproduktormi, tepelné čerpadlo zaradené do automatickej klimatizácie, 50-wattovú indukčnú nabíjačku mobilov a vodič i s posádkou majú tiež k dispozícii 12,3-palcový digitálny displej, 15,6-palcovú dotykovú obrazovku, 12,3-palcové LCD pred spolujazdcom, 8-palcovú obrazovku v lakťovej opierke zadných sedadiel a k tomu ešte head-up.
Zoznam sériových prvkov je skutočne obsiahly, patrí k nim i uvedené vzduchové odpruženie, diódové svetlá, panoramatická strecha, 220-voltová zásuvka, samozrejme navigácia, bezkľúčový prístup, kompletná zostava bezpečnostných systémov, prípadne možnosť nabíjať iné elektromobily prostredníctvom rozhrania V2L.
Zoznam príplatkových položiek ale nie je úplne prázdny. Nájdete v ňom elektricky výsuvné nášľapy za 4910 eur, prídavný simulátor zvuku (2600 eur), zelený lak Vanjing Green za 5000 eur, červené brzdové strmene (1100 eur), ale môžete mať tiež špeciálne kované 20-palcové disky (9300 eur), semišovú stropnicu s drevenými intarziami za 4200 eur či plnohodnotné rezervné koleso za 2600 eur.
zdroj: Dongfeng