Háčik je teda zatiaľ v tom, že kým Taycan Turbo GT je sériové auto, SU7 Ultra vyzerá ako okruhový špeciál. Vlastne nielen vyzerá. Dostal karbónovú karosériu, pokročilú pretekársku aerodynamiku, až k asfaltu znížený podvozok, a to by znamenalo, že Xiaomi nebude na diaľku súťažiť s Porsche, ale bude si to musieť rozdať s prototypom VW ID.R, ktorý dal ale Nordschleife za 6:05,336 minúty.

Výsledok asi uvidíme onedlho, tým skôr, že v okolí nemeckého okruhu boli zaznamenané maskované stroje Xiaomi, aj keď teda s menej výraznými spojlermi. Aj preto sa vlastne objavili dohady, že čínska značka zrejme pracuje tiež na „civilnej“ verzii tohto auta s povolením jazdiť na bežných cestách. V každom prípade technické parametre SU7 Ultra sú ohromujúce.

Auto má spomínané tri motory so systémovým výkonom až 1549 koní, čím prekonáva Taycan Turbo GT o masívnych 441 koní. Pohotovostná hmotnosť Xiaomi je vďaka ľahkých kompozitovým panelom 1900 kg a stojí za pozornosť, že auto dokáže vďaka úpravám generovať prítlak až 2145 kg.

O energiu sa starajú akumulátory CATL Qilin 2.0 s maximálnym vybíjacím výkonom až 1330 kilowattov a aj vďaka tomu auto zrýchli z miesta na stovku za 1,97 sekundy. Možno ešte ohromujúcejšie je, že z 0 na 200 kilometrov za hodinu SU7 Ultra akceleruje za 5,97 sekundy a tristo tam máte do 15 sekúnd. Maximálka je potom na hranici 350 km/h.

O zastavenie prototypu sa stará brzdový systém značky AP Racing, ktorý má spolu s rekuperáciou zataviť vozidlo zo stovky na nulu na vzdialenosť len 25 metrov. Pritom má vytvoriť spomalenie 2,36 G. Z rýchlosti 300 km/h by potom SU7 Ultra malo stáť do 15 sekúnd.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Xiaomi