Už o pár dní začína v Pekingu medzinárodný autosalón a práve pri tejto príležitosti sa chce koncern SAIC pochváliť pred domácim i zahraničným publikom novým konceptom elektromobilu, ktorý je inšpirovaný špeciálom EXE181 z konca 50. rokov, ktorý vznikol len kvôli rýchlostným rekordom. Za jeho volantom sa vystriedali slávni piloti Stirling Moss a Phil Hill a je neuveriteľné, že so skromným výkonom 300 bhp (304 koní) práve druhý spomínaný pretekár bol schopný pokoriť hranicu 410 km/h.

Podobne navrhnutý novodobý koncept EXE181 má podobne minimalistickú karosériu z kompozitov, jednomiestny kokpit s päťbodovými bezpečnostnými pásmi a hranatým volantom s integrovaným displejom.

Štíhle tvary odkazujúce na všetky podobne koncipované stroje typu „long tail“ by mali mať v tomto prípade aktívne aerodynamické prvky v podobe výsuvných panelov na zadných blatníkoch, ktoré majú spoločne s dvojicou padákov slúžiť ako aerodynamická brzda.

MG uvádza, že auto má koeficient aerodynamického odporu len 0,181. Pre porovnanie, Volkswagen XL1 mal Cd 0,199 a rovnako predĺžený McLaren Speedtail 0,278.

Prvé obrázky, respektíve zábery na volant s displejom naznačujú, že koncept bude vybavený hneď štyrmi elektromotormi, a aj keď Číňania zatiaľ neprezradili ich výkony či ďalšie parametre, cieľom je akcelerácia z miesta na stovku za 1,9 sekundy.

V zásade nepochybujeme, že EXE181 bude mať viac ako 1000 koní, pretože na rovnakú dynamiku potrebuje sériový Rimac Nevera až 1914 koní. Aj keď MG asi bude s ohľadom na zameranie (bez nutnosti voziť ťažkú batériu s veľkou kapacitou) výrazne ľahšie ako chorvátsky elektromobil, ktorý má 2,3 tony.

MG neprezradilo, aké má ambície, pokiaľ ide o najvyššiu rýchlosť, ale na čínskej sociálnej sieti podľa britského Autocaru Číňania súhlasne kývli na to, že elektrické EXE181 má hravo pokoriť svojho dávneho predchodcu so spaľovacím motorom a maximálkou 410 km/h.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 8 obrázkov

zdroj: MG