citatelska recenzia Opel Vectra Caravan 2,2DTi

Moje dojmy z auta

Veľa krát som čítal o páčkach pod volantom, ktoré nemajú aretáciu. Som asi výnimka, ale mne to žiaden problém nerobíl. Keď človek má v rukách cit nemôže s tým mať problém. Mne sa to dokonca páči. Vectra nie je so svojimi 1600 kg žiaden športovec ani šprintér. Jej domovom je diaľnica a dlhé trasy. Riadenie je príjemne tuhé, hoci nie je nijak zvlášť ostré a presné, no pasuje k celkovému limuzinovskému dojmu auta. Priemerná spotreba sa pohybuje okolo 6,5 l/100km. Auto sa správa aj pri 210 km/h s maximálnym kľudom a vnútri je relatívne ticho. Dá sa komunikovať normálnym tónom. Ten nevyvrátiteľný kľud má určite na svedomí aj rozvor náprav 2830mm. V ostrých zákrutách cítiť nedotáčavosť a neochotu vrhať sa do zákrut. Musím spomenúť, že Vectra C má oproti Astre G fakt výborne nadimenzované brzdy. Ani raz sa mi ich nepodarilo unaviť pričom pri Astre sa mi to stávalo permanentne. S naloženým autom stačilo ubrzdiť raz, napríklad zo 170km/h a brzdy citeľne slabli a začali hučať. Vectru si cením zato aká je komfortná, rýchla, bezpečná a tichá. Motor 2,2DTi nepozná turbokopanec, pekne ťahá od 1500ot a nechá sa kľudne vytočiť aj ku 5 000ot. Má pekne rozložený výkon a krútiaci moment. Ťahá plynule od 1500 ot. kde má 280 Nm. Pri 3500ot. prichádza ďalšia sila v podobe špičky výkonu 92kW (125 k). To má na svedomí, že motor je využiteľný v podstate v celom spektre otáčok. Mínus motora je, že sa dlhšie zahrieva, cestou do práce (cca 11 km), keď padnú teploty pod bod mrazu sa nestihne ohriať na prevádzkovú teplotu. Pre veľa ľudí je odstrašujúce vstrekovacie čerpadlo Bosch VP44, ktoré sa nedá repasovať lebo odíde na ňom riadiaca jednotka, ktorá je zároveň aj riadiaca jednotka motora a nedajú sa do nej nahrať žiadne hodnoty.
 

Je to taká limuzína s obrovským kufrom :) a pôsobí na ceste dosť obrovsky, asi zato si vyslúžila prezývky ako autobus :). Po domontovaní xenónových výbojok do svetlometov svieti ozaj parádne a vďaka šošovkám ma pekne rezaný lúč svetla. Diaľkové svetlomety sú klasické halogénové so žiarovkou H7 no na ich fukčnosť a svietivosť sa sťažovať nemôžem aj keď rád by som bral namiesto nich natáčacie svetlomety. Auto má výborné sedačky, ktoré si myslím svojim nastavením vyhovejú každému. Vadí mi vyšší posed za volantom (nechápem prečo spolujazdcova sedačka ide nižšie ako vodičova) a zadrhávajúca kulisa radenia, kým sa v olej v prevodvke neohreje, potom je všetko ok. Inak som s autom maximálne spokojný a už teraz viem, že do menšieho auta nepresadnem. Snáď moje ďalšie auto bude Insignia s automatom.

citatelska recenzia Opel Vectra Caravan 2,2DTi

Vectra Caravan C - servis a údržba

Vectru vlastním od októbra 2013. Za ten čas som menil predné tlmiče (Bilstein), pružiny (Suplex), zadné kotúče a platničky (Textar), menili mi aj traverzné krúžky, zvyknú sa totiž meniť, keď motor horšie štartuje. Tieto motory s tým majú bežne problém (sú to tesnenia okolo vstrekov, ktoré prechádzajú cez veko ventilov). Pri rozobratí zistili, že vačka a váhadlá sú mierne poškodené (zbrúsené trením o seba). Zohnali sme jazdenú vačku aj 4 váhadlá. Môže zato interval výmeny oleja. Opel na začiatku výroby Vectry C uvádzal pri týchto motoroch interval výmeny oleja 50 000 km! Nejaký blázon predo mnou to asi aj dodržiaval a dopadlo to takto. Podľa mňa všetky Long Life intervaly sú len marketingový ťah, aby predajcovia prilákali potencionálnych zákazníkov na nízke náklady na servis. Nie je možné, aby oleje zvládli tak obrovskú porciu kilometrov. Olej mením každých 15 000 km, alebo raz ročne (čo nastane skôr). Po skúsenosti s vačkou som začal klásť veľký dôraz na kvalitu oleja. Vymenil som GM olej za Luqui-Moly Special Leichtlauf LL 5W-30 a k nemu pridávam prísadu Luqui-Moly MOS2. Zvyšuje mazaciu schopnosť oleja a motor je po naliatí tichší a chod má jemnejší. Môžem len odporúčať. Ďalej ma postrehlo meniť hydraulické zdvihadlá ventilov, pridrelo ich asi 3 a keď som povaha človeka čo musí mať všetko v tip-top stave, dal som vymeniť všetkých 16. Keď mi menili vačku, tak mi pravdepodobne trochu zle nastavili rozvod je tam totiž reťaz. Auto malo veľmi hlučný chod a silno klepalo. To malo za následok pridretie hydraulických zdvíhadiel. Pri ich výmene mi rozvod už nastavili správne a od vtedy šľape auto ako hodinky, krásne ticho. V lete 2014 mi začal ostávať vysieť zadný pravý strmeň. Kúpil som opravnú sadu, dal som to opraviť ale vydržalo to cca 2 mesiace a začalo to robiť znova. Nakoniec som kúpil repasovaný strmeň a, samozrejme, aj nové platničky (Mintex) lebo jednu stranu mi zbrúsilo a od vtedy je to v poriadku. Jedného dňa začala riadica jednotka auto hádzať do núdzového režimu, mal to za následok chybný snímač tlaku ovzdušia alebo atmosférického tlaku. Zatiaľ najväčšia položka na servis Vectry bola výmena CIM modulu, keď mi auto začalo samo vypínať tempomat. V Opel servise prišli na chybu a tou bol chybný CIM modul (modul pod volantom, ktorý ovláda smerovky, stierače, svetlá, imobilizér atď). Nemusel som ho meniť, dá sa jazdiť aj bez tempomatu, ale chcel som to mať tip-top takže 280 € :).

citatelska recenzia Opel Vectra Caravan 2,2DTi

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Subjektívne hodnotenie auta

Na Vectre som najazdil okolo 45 000 km a môžem povedať, že je to skvelé auto. Má svoje chyby a diely sú v porovnaní s Passatom dosť drahšie, aj keď si myslím, že Vectra hrá inú ligu ako Passat. Prosím neukrižujte ma zato. Z tých servisov si veľkú hlavu nerobím, lebo má 10 rokov a postrehlo by ma to aj pri iných značkách vozidiel. Dúfam, že zaujímavosti a moje vedomosti o ktorých ste predtým nevedeli pomôžu potencionálnemu kupcovi takéhoto modelu auta v rozhodnutí. :)

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov