Dôvody, prečo to Stellantis urobil, mohli byť pre mnohých nepochopiteľné. Berlingo i Rifter boli v osobných verziách skvelým rodinným autom s rozumnou cenovkou, príjemnou spotrebou a vysokou úžitkovou hodnotou. Rozhodnutie predávať ich len s drahým elektrickým pohonom, ktorý vyhnal ich ceny vysoko nad 30 tisíc eur a významne obmedzil ich využiteľnosť, nedávalo zmysel.
Samozrejme Francúzi nie sú takí blázni, aby si dobrovoľne zarezali sliepku znášajúcu zlaté vajíčka. Svoje autá ďalej predávali aj so spaľovacími motormi prostredníctvom Toyoty, bolo ale zrejmé, že to Peugeot i Citroën niečo stojí.
Prečo sa Stellantis rozhodol svoje rozhodnutie zvrátiť?
To presne nevieme. Pochopiteľne so stopercentnou istotou môžeme povedať, že je za tým snaha zvýšiť predaje oboch modelov, ktoré sa po prechode na batériový pohon dramaticky prepadli. Tipujeme ale, že sa obom automobilkám slušne predávajú iné batériové či hybridné modely a pri výpočte odhadovaných emisií na rok 2023 im vyšlo, že sa Belingo i Rifter môžu vrátiť k spaľovacím motorom. A to sa skutočne (podotýkame, že potichu) stalo.
Ak sa dnes pozriete na stránsky slovenského zastúpenia Citroënu, v ponuke opäť nájdete osobné Berlingo Business s preplňovaným benzínovým trojvalcom 1.2 PureTech s výkonom 110 koní a šesťstupňovým manuálom. Automobilka si za tento model účtuje v závislosti na výbave 19 490 až 21 490 eur.
Vrátil sa tiež vznetový štvorvalec 1.5 HDi s výkonom buď 102 alebo 130 koní, pričom v prípade výkonnejšieho variantu môžete štandardný šesťstupňový manuál vymeniť za osemstupňovú automatickú prevodovku. Citroën po vás za túto motorizáciu bude chcieť od 20 490 do 26 890 eur. Pripomíname tiež, že Berlingo Business je homologované len v kategórii N1.
Ak vám táto značka z nejakého dôvodu nevyhovuje, zaskočte k Peugeotu. Späť je tiež Rifter s rovnakými motormi (identicky v úprave N1), pričom jeho modely si podľa výbavového stupňa a použitej techniky kúpite za 21 790 až 30 890 eur.
zdroj: cenník Peugeot (pdf), cenník Citroën (pdf)