Správy ako táto dnes nie sú ničím prekvapujúcim, ani výnimočným. Ten, kto sleduje aktuálny vývoj emisnej legislatívy, vie, že aj malé autá dnes musia byť tak zložité, že sa cenovo vyrovnávajú väčším autám. A aby toho nebolo málo, neistá budúcnosť použitia spaľovacích motorov na území EÚ neumožňuje zaplatenie ich drahého vývoja, takže s nimi automobilky jednoducho končia. Dochádza tak k paradoxu, kedy je „papierovo“ čistejšou alternatívou podstatne drahšie a ťažšie auto s plug in hybridným pohonom, než obratné malé mestské mini s naftovým, či efektívnym malým benzínovým motorom. Stellantis preto už pred časom rozhodol, že nástupca mestského mini Citroën C1 sa vyvíjať nebude.
Milionár
Necelých 3,5 m dlhý Citroën C1 sa prvýkrát objavil v roku 2005, teda v období, kedy sa automobilkám predaj malých jednoduchých áut oplatil a zákazníci ich vo veľkom používali. Dnes je to už nepredstaviteľné, no model C1 ponúkal dokonca aj naftový štvorvalec 1.4 HDi. Do dnešného dňa vyrobil Citroën až 1,2 mil. kusov modelu C1. K dispozícii bol s troj, aj päťdverovou karosériou a vždy patril medzi imidžové mestské približovadlá. Pomyselným nástupcom mestského Citroënu by mal byť elektrický Ami Electric s aktuálnym dojazdom na jedno nabitie 70 km.
zdroj: Autocar, Autoexpress