Aktuálna tretia generácia Citroënu C4 prešla faceliftom. Pokiaľ ide o rozmery, všetko ostáva pri starom. Štylisticky „štvorka“ neprekvapuje.
Všetky verzie, teda hatchback, sedan X so splývajúcou líniou strechy i elektrické modely dostali svetlá nápadne pripomínajúce súčasnú C3 či Berlingo, aj keď v prípade C4 sú všetky hlavné svetelné prvky usporiadané horizontálne.
C4 samozrejme dostala okrem ďalších prepracovaných prvkov (napríklad iných plastových panelov v prednom nárazníku alebo kontrastne lakovaných detailov) nové logo vytvorené z historického znaku Citroënu.
Čo tiež udrie do očí, je fakt, že sa exteriér musel vzdať chrómovaných líšt. Maska chladiča či spodná línia okien je odteraz vždy v čiernej farbe. Navyše spojler hatchbacku je nalepený na zadnom okne, čo má podľa dizajnérov zlepšiť výhľad dozadu.
Aj v zadných partiách nájdete nové logo či inú vnútornú štruktúru združených svetiel, to ale neplatí pre C4 X, ktorá je stará len dva roky.
Menej dobrou správou je, že Francúzi vyradili z ponuky základný preplňovaný trojvalec s výkonom 100 koní kombinovaný s manuálnou prevodovkou. To okrem iného znamená, že základné modely budú odteraz o niečo drahšie.
V predaji preto ostanú len elektrifikované agregáty Hybrid 100 a Hybrid 136 a portfólio doplnia dva elektrické varianty s výkonom 136, respektíve 156 koní s dojazdom 355 a 415 kilometrov. Zaujímavé je, Citroën si necháva otvorenú možnosť uviesť neskôr na trh C4 s čisto spaľovacími motormi, ale bude záležať na spätnej väzbe, presnejšie povedané dopyte zákazníkov.
Týka sa to okrem iného motora 1.2 PureTech s výkonom 130 koní a osemstupňovou automatickou prevodovkou, ktorý by u nás mohol byť stále v predaji.
Nielen palubná doska
V interiéri bol pomerne malý digitálny prístrojový panel nahradený 7-palcovým displejom a alternatívne je možné premietať najdôležitejšie informácie na menší štít pred čelným sklom, ktorý nahradzuje klasický head-up. Do C4 sa navyše presúva aj najnovšia generácia infotainmentu s dotykovou obrazovkou s uhlopriečkou 10 palcov.
Zmeny v kabíne sa ale neobmedzujú len na väčšie displeje či nový software. Viac pohodlia pri jazde by mali zabezpečiť nové sedadlá s pohodlnejším polstrovaním. Predaj modernizovaného modelového radu C4 je naplánovaný na začiatok roka 2025, ceny budú k dispozícii tesne pred uvedením na trh.
zdroj: Citroën