Euro NCAP niekedy predstaví 2 testy bezpečnosti pre dve identické autá. Rozdiel je v príplatkovom bezpečnostnom balíku, na ktorom demonštrujú možnosť vyššej ochrany. Rovnako to bolo aj pri Citroene C5 Aircross, ktorý s automatickým núdzovým brzdením s detekciou cyklistov získal o hviezdičku navyše.
Ochrana dospelých
Je zaujímavé, že už v prvej kategórii boli rozdiely. Zatiaľ čo 4-hviezdičkový automobil získal 87 %, ten s 5 hviezdičkami to dotiahol na 89 %. Pri čelnom náraze s prekrytím mal pasažier iba adekvátnu ochranu na nohy, vodič rovnakú ochranu získal na trup a ľavú nohu. Na tú pravú zaznamenali dokonca slabú ochranu. Pri čelnom náraze bez prekrytia mal vodičov trup adekvátnu ochranu, rovnako ako aj pasažierov trup. Jeho hlava však vykázala o stupeň horšiu známku.
Ochrana detí
V ochrane detí je to identické, obe autá získali zhodných 86 %. Obe figuríny 6- aj 10-ročných detí mali pri čelnom aj bočnom náraze najlepšiu možnú ochranu, iba krk staršej figuríny pri čelnom náraze vykázal adekvátnu ochranu.
Ochrana chodcov
Tu už dominoval C5 Aircross s 5 hviezdičkami, keď získal 67 %, zatiaľ čo druhý automobil 58 %. Najhorším miestom na dopad je spodná hrana čelného okna a A-stĺpiky. Problémom je tiež začiatok kapoty od prednej masky.
Asistenčné systémy
V tejto kategórii je rozdiel 7 % v prospech 5-hviezdičkového (75 % verzus 82 %). Zatiaľ čo „horší“ C5 Aircross mal automatický núdzový brzdný asistent pri diaľničných rýchlostiach veľmi nepoužiteľný, príplatkový systém rozpoznáva aj cyklistov a je viac aktívnejší. Nuž, aj takáto jedna elektronická vec znamená rozdiel 1 hviezdičky v Euro NCAP.