Tri autá v jednom? 

Tradičné rozdelenie typov karosérie sa miestami dostáva do úzadia a výrobcovia áut čoraz viac experimentujú. Na svete tak máme crossovery, SUV-kupé, Gran Coupe (kupé so 4 dverami) či shooting brake. C5 X však prináša dizajn, ktorý sotva možno zaškatuľkovať. Kombinuje totiž prvky sedanu, SUV a kombi. Ponúka zvláštny, no ozaj jedinečný dizajn, ktorý si môže nájsť fanúšikov. Bližšie opisovať výzor auta nemá význam, na to najlepšie poslúžia fotky nižšie.

Citroen C5 X prináša dizajn, ktorý sotva možno zaškatuľkovať. Kombinuje prvky sedanu, SUV a kombi.

Rozmery segmentu D

Citroen C5 X má rázvor s dĺžkou 2 785 mm, čo poskytuje na zadných sedadlách nadpriemerný priestor. Veľké vonkajšie rozmery s dĺžkou 4 805 mm, šírkou 1 865 mm a výškou 1 485 mm presne zapadajú do stredu segmentu D. V porovnaní s nemeckou konkurenciou je teda vyššia, no zároveň kratšia. Čo sa týka batožinového priestoru, C5 X ponúkne 545 litrov, no pri sklopení zadných sedadiel sa objem zvýši na 1 640 litrov. Kryt batožinového priestoru je spojený s vekom a uľahčuje nakladanie, pretože sa otvára spolu s elektronicky ovládaným vekom, takže sa ľahko otvára a zatvára, aj keď má jeho majiteľ práve plné ruky. Interiér dostal viacero veľmi dobre rozmiestnených veľkých odkladacích priestorov, ktoré starostlivo vznikli tak, aby pojali a udržali čo najviac predmetov každodennej potreby.

Po prechode do prednej časti interiéru upúta zrak najmä 12-palcová HD dotyková obrazovka infotainmentu. Tú pred vodičom dopĺňa plne digitálny prístrojový štít s head-up displejom. Napriek veľmi modernému prístupu k riešeniu tohto auta vnútri ostali viaceré klasické fyzické tlačidlá, napríklad ovládanie vzduchotechniky. Interiér je tiež obohatený aj o ambientné osvetlenie či doplnky z dreva (teda, aspoň na fotkách sa tvária ako drevo).

Premiéru pre značku má v type C5 X riešenie adaptívneho pruženia, ktoré ponúkne tri módy. To dopĺňajú predné sedadlá Advanced Comfort. Tieto riešenia má len top verzia Plug-in Hybrid. Technológia progresívnych hydraulických dorazov bude k dispozíci naprieč ponukou.

Zameraný na pohodlie a priestor

Citroën C5 X poskytuje pohodlie, ktoré vychádza z programu Citroën Advanced Comfort s priestranným interiérom inšpirovaným salónikmi. Pohodlnej jazde výrazne prispievajú aktívne odpruženie Citroën Advanced Comfort (pre značku premiéra tejto technológie) a sedadlá Advanced Comfort. Toto riešenie sa týka len vrcholnej Plug-in hybrid verzie. Ponúka na výber z troch režimov a technológiu progresívnych hydraulických dorazov Butées Hydrauliques Progressives® vďaka čomu dokáže na ceste doslova plávať, zároveň presvedčivo prechádzať zákrutami.

Zvýšený postoj, vďaka vyššej svetlej výške, ako mávajú bežné sedany a vďaka diskom kolies s priemerom 720 mm obutým do pneumatík Tall & Narrow s priemerom 19’’, ktoré dostala väčšina verzií, prináša vyššiu pozíciu sedenia. To znamená viac bezpečnosti a výhľadu — ide o prvky, ktoré vyhľadávajú záujemcovia o vozidlá z kategórie SUV. Pocit priestoru podporuje aj mnoho svetla, ktoré vchádza cez veľké presklené plochy v rozsahu 360° po obvode celého vozidla, vrátane bočných okien a veľkého otváracieho strešného okna, cez ktoré vstupuje svetlo do interiéru. Pre zvýšenie pohodlia na najvyššiu možnú mieru prešla dôslednou starostlivosťou aj akustika, ktorú zabezepečujú vrstvené predné a zadné akustické okná.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Žiadna zmienka o dieselovom motore

Automobilka pre C5 X plánuje viacero benzínových motorizácií. Vrchol ponuky bude plug-in hybrid, ktorý poznáme z top verzií Peugeot 508, DS 7, C5 Aircross hybrid koncernu PSA. Kombinuje 1,6 litrový radový 4-valec prepĺňaný turbom a elektromotor s výsledným výkonom 165 kW (225 koní) a približne 50 km elektrický dojazd. S vypnutým spaľovacím motorom by zároveň malo zvládnuť rýchlosti až do 135 km/h. Citroen pri C5 X vôbec nespomína dieselové motory a v ponuke ich teda nenájdeme. Na druhej strane by nemalo chýbať mnoho asistenčných systémov. Novinka by sa mala dostať na trh už v druhej polovici roka 2021. 

Ovládanie porovnateľné s tabletmi vďaka My Citroën Drive Plus

Citroën C5 X prináša značke nové komunikačné rozhranie, ktoré si dobre rozumie s konektivitou. Jeho súčasťou sú dotyková 12’’ HD obrazovka, 4 konektory USB-C aj bezdrôtové nabíjanie mobilných telefónov. Aktualizuje sa pomocou spojenia so službami využívajúcimi Cloud a s mobilnými telefónmi sa prepája vďaka rozhraniu Mirror Screen. Celé používanie využíva logiku dotykového ovládania tabletov: možnosti individuálnych úprav, nastavenia zobrazovania, ikony na domácej obrazovke. Systém dokáže rozpoznávať povely v prirodzenej reči, čo zlepšuje a zjednodušuje používanie vrátane osobného asistenta.

ČO HOVORÍTE NA TROJKOMBINÁCIU DRUHOV V CITROEN C5X?
  • veľmi vydarené, originalne ( 81% )

     

  • citroen bol vždy iný ( 9% )

     

  • snaha sa ceni, výsledok už menej ( 5% )

     

  • prekombinované, toto sa niekomu páči? ( 6% )

     

Odpovedalo 140 ľudí  

Zdroj, foto: Citroen