Koncept má zaujímavé tvary a vysoký výkon.
C4 Cactus verejnosť zaujíma aj svojimi mäkkými panelmi karosérie AirBumps. Koncept dostal podobný prvok, no Citröen ho ešte vylepšil. Po novom sa volá Alloy Bump a ide o hliníkovú penu skombinovanú s tvrdou gumou. Novinka má tvar včelích plástov a jej hlavnou úlohou je ochrániť auto pred bočnými nárazmi. Zaujímavou správou však je, že automobilka so sériovou výrobou tohto prvku nepočíta. Aspoň nie teraz a nie v tejto podobe.
Koncept sa však „pohráva so vzduchom“ s doplnkami ako napríklad Air Signs a Air Curtains, ktoré sa snažia optimalizovať prúdenie vzduchu. Či sa však dostanú do sériovej výroby, to je neznáme. Automobil stojí na 22 palcových kolesách, ktoré však v sériovke takmer určite nebudú.
313 hybridných koní sľubuje zaujímavé zvezenie. Škoda, že "eurospotreba" hovorí o absolútne nereálnom čísle 1,7l/100km.
Vo vnútri sú 4 oddelené sedačky.
V interiéri kraľujú dva 12 palcové displeje
Potencionálna posádka by si určite užila štyri priestorovo oddelené sedadlá, z ktorých každé má vlastné reproduktory a mikrofón. Vozidlo môže byť pripojené na internet. Vďaka nemu a kamerám umiestneným v rámoch dverí, môže posádka zdieľať svoju jazdu „live“ na sociálnych sieťach.
Aircross je hybridným konceptom. To znamená, že pod kapotou je 1,6 litrový motor THP s výkonom 218 koní a s maximálnym krútiacim momentom 275 Nm. K nemu sa však pridáva elektromotor s 95 konskými silami a 200 Nm. Výsledkom je 313 koní a šprint z 0 na 100 km/h za 4,5 sekundy. Normovaná spotreba však pochádza z ríše snov. Citröen tvrdí, že Aircross spotrebuje len 1,7 litra benzínu na 100 km. Tomu však neverí asi nikto. V čisto elektrickom režime koncept zvládne prejsť 50 km a nabíjanie akumulátorov trvá 3,5 hodiny.
Kedy, ako a za koľko výrobca pretaví koncept do sériovej podoby nevieme. Isté však je, že teraz sa minimálne pozeráme na budúci smer automobilky, ktorý sa osvedčil v prípade C4 Cactus a teda bude pokračovať aj do sveta SUV.
Zdroj: tlačová správa
Prečítajte si aj: Test Citroën C4 Cactus