Nový Plug-in Hybrid 180 e-EAT8 pochopiteľne nepredstavuje žiadny revolučný počin. Je to len výmena čisto zážihovej verzie za benzín-elektrickú s využitím pôvodnej techniky, respektíve komponentov najsilnejšieho modelu Plug-in Hybrid 225, pričom automobilka tým nesleduje nič iného, ako zníženie flotilových emisií.
Základom druhého (slabšieho) PHEV bude tiež preplňovaný benzínový štvorvalec s objemom 1,6 litra, ale jeho výkon bude zredukovaný na 150 koní. Asistovať mu bude elektromotor naladený na 110 koní a Citroën uvádza kombinovaný výkon 180 koní a 360 newtonmetrov.
Tieto dve spolupracujúce pohonné jednotky budú spárované s osemstupňovým automatom a 84-článkovým „akumulátorom novej generácie“ s celkovou kapacitou 12,4 kWh, využiteľných je z toho ale len 11,3 kWh. To je ekvivalent približne 4,4 litra benzínu a podľa metodiky WLTP by to malo stačiť na dojazd 58 kilometrov v čisto elektrickom režime, ktorý vás navyše pustí na maximálnych 135 km/h.
O 16 percent dlhší dojazd
Súčasťou zmien pod kapotou Citroënu C5 Aircross je tiež nová baterka pre vrcholný plug-in hybrid, s kapacitou zvýšenou z 13,2 na 14,2 kWh. Využiteľných je z toho 12,9 kilowatthodiny, čo zodpovedá zhruba piatim litrom benzínu a táto zmena mala predĺžiť akčný rádius „o viac ako pätnásť percent“ (16,4 %), presnejšie povedané z 55 na 64 kilometrov.
Poslednou novinkou sú úpravy Citroënu C5 X Plug-in Hybrid 225, aby to ale bolo trochu komplikovanejšie, tento model ostal pri pôvodnej batérii s kapacitou 12,4 kWh (využiteľných 11,3 kWh). Ako je možné, že Francúzi aj v tomto prípade dosiahli predĺženie dojazdu z 55 na 63 kilometrov? Tvrdia, že zlepšenie ide na konto spôsobu riadenia minimálneho prahu nabitia a celkovo zdokonalenej kontroly.
Presný termín uvedenia novej verzie C5 Aircross PHEV na trh Citroën v tejto chvíli neprezradil a rovnako nepoznáme ani dátum, od ktorého sa budú predávať ďalšie dva prepracované dobíjacie hybridy, predpokladáme ale, že by sa tak mohlo stať najneskôr začiatkom budúceho roka.
zdroj: Citroën, Stellantis