Citroën dal automobilovému svetu jednu z najzaujímavejších technológií, hydraulický podvozok. Systém, ktorý robil autá komfortnejšími. Výrobu, žiaľ, nedávno ukončili. Dôvod? Finančná náročnosť.
Mnoho ľudí by si myslelo, že hydro-pneumatický podvozok je iba komfortný. Auto s ním predsa nemôže sedieť na ceste. Hneď to ale musím vyvrátiť. Boli najlepšie, aké sa vyrábali. Samozrejme, len dovtedy, kým sa nekazili. Spočiatku bol problém s dostupnosťou dielov, dnes je skôr väčší problém zohnať kvalitného fachmana na ich opravu. Ale aj u nás sa ich pár nájde. Pre porovnanie si pozrite jazdné vlastnosti vyššej strednej triedy osemdesiatych rokov. Hlavní aktéri, Mercedes W124, Audi 100, Fiat Croma a Citroën CX. Myslím, že ste o niečom takom netušili.
Jazda na troch kolesách? Žiadny problém
Začiatok bol seriózny a zároveň pravdivý. Trio videí je skôr komické, ale hlavne zaujímavé. Citroën XM, CX a DS a nepochybne aj ostatné typy so starším hydro-pneu systémom dokázali jazdiť len na troch kolesách. Na zadnej náprave koleso byť nemuselo. A nezáležalo pritom, na ktorej strane nie je. Hydro-penumatický podvozok v najvyššej polohe naviac pomáhal pri jednoduchých servisných úkonoch. Vysoká svetlá výška má nepochybne výhody. Je veľká škoda, že o ne svet na teraz prišiel. Citroën však už avizoval, že sa k podobnej technológii čoskoro vráti. Má byť lacnejšia na výrobu a jednoduchšia na servis. Viac o tom v článkoch nižšie...