Štvorkolka budúcnosti
Ring-Drive je modul, ktorý nahradí klasický disk a prináša mimoriadnu mieru funkcionality v kompaktnom balení. Podľa tvorcov nezvyšuje hmotnosť kolesa a tým neodpružené hmoty. Vyvinula ho firma Orbis a funkčný prototyp namontovala na Civic Type-R. Tvrdia, že každý modul s malým elektromotorom pridá 70 koní v spolupráci so 48-voltovým systémom a dvojstupňovou prevodovkou. Na zadnú nápravu tak pripadá 140 koní navyše.
A to je veľmi fajn číslo. Výsledkom je zlepšenie trakcie a akcelerácie na stovku o 1 sekundu v porovnaní so štandardným Type-R, zníženie normovanej spotreby paliva, lepšia ovládateľnosť a brzdné schopnosti. Ring-Drive prináša o 50 % väčšiu brzdnú plochu kotúčov. A znova len samé výhody – nižšia teplota a vyšší brzdný účinok.
Ale čo batérie?
Nevyjadrili sa však o batériách pre Ring-Drive. Tie určite v kolese uložené nebudú, a tak neostane nič iné, len ich umiestniť „niekde do auta“. Orbis označuje Ring-Drive ako budúcnosť pohonu. Bizarné riešenie má však k sériovej výrobe ďaleko, každopádne nevyzerá márne. Orbis hovorí, že vzhľad sa dá vylepšiť rôznymi krytmi, ktoré „vnútornosti“ Ring – Drive skryjú pred zrakmi. A stále sú vo fáze vývoja. Nejde len o autá, na svoje si prídu aj motorky.
Čo si o „prídavnom“ systéme pohonu zadnej nápravy myslíte vy? Idea jednoduchej výroby štvorkolky budúcnosti je veľmi krásna... Ale ako so všetkým, aj tu platí, že teória vyzerá úžasne a pri praktickom nasadení to celé akosi zlyhá. Bol by som rád, ak by som sa mýlil. :)
Zdroj a foto: orbis, carthrottle, HondaPro Jason YT