V Spa je Honda Civic Type-R len o 8 sekúnd pomalšia, ako najnovší Nissan GTR!
Za volant sa posadili továrenských jazdcov
To Honda nenechala len bez povšimnutia a pripravila „pomstu“. Na miesto výkonnejšej varianty aktuálneho Civic TypeR, ktorý má 310 k, zobrala továrnych jazdcov na 5 známych európskych pretekárskych tratí. A výsledky na seba nenechali dlho čakať. Titul najrýchlejšej predokolky získali na každej. Na Silverstone ju po trati vodil pretekár BTCC Matt Neal a dosiahol čas 2:31,85. Pretkár WTCC, ktorého ste mali možnosť stretnúť na Slovakiaringu, Rob Huff sa vyznamenal na okruhu v belgickom Spa časom 2:56,91. Miláčik južných susedov Norbert Michelisz dostal príležitosť hneď na dvoch okruhoch. V Monze dosiahol čas 2:15,16 a na domácom Hungaroringu 2:10,85. A ten, ktorý by mal jazdcov spomaliť, dokázal, že vie byť nesmierne rýchly. Šofér Safety Caru pre WTCC a Formulu E Bruno Correia dal na portugalskom Estorile čas 2:04,08. Ale treba spomenúť aj to, že Honda je prvá, ktorá na týchto okruhoch dosiahla ako automobilka oficiálny rekord. Je otázne, či aj Volkswagen príjme výzvu a pokúsi sa prekonať tieto rekordy. Ale predsa len tu je zaujímavé porovnanie. Profesionálny jazdec dosiahol s Nissanom GTR na Spa čas 2:48, čo je len o 8 sekúnd rýchlejšie, ako Honda Civic Type-R. A pri pohľade na rozdiel medzi týmito autami je čas Hondy viac ako pôsobivý.
Na Silverstone ju po trati vodil pretekár BTCC Matt Neal a dosiahol čas 2:31,85.
Kampaň odštartovala za dažďa v apríli na okruhu Silverstone, ktorý je domovom britskej Veľkej ceny. Volantu sa chopil trojnásobný víťaz majstrovstiev British Touring Car Championship Matt Neal a stanovil čas 2 minúty a 44,45 sekundy. Matt nebol s časom spokojný, a preto sa tím ešte v tom istom mesiaci na okruh vrátil, aby stanovil rekordný čas na suchu 2 minúty a 31,85 sekundy.
Rob Huff sa vyznamenal na okruhu v belgickom Spa časom 2:56,91.
Začiatkom mája sa pozornosť preniesla na ikonický okruh Spa-Francorchamps v Belgicku. Na trať obľúbenú u jazdcov všetkých národností so známou sekciou Eau Rouge sa vydal nováčik v tíme Honda Racing, Rob Huff. Huff dosiahol výnimočný čas 2 minúty a 56,91 sekundy.
Šofér Safety Caru pre WTCC a Formulu E Bruno Correia dal na portugalskom Estorile čas 2:04,08.
Napätie stúpalo a pozornosť sa obrátila na posledný okruh, Hungaroring. No najprv nasledovala cesta do historického Estorilu, kde sa mal na domácej pôde predstaviť Tiago Monteiro. Ťažká havária na pretekoch WTCC v Nemecku však hviezdu tímu Honda odstavila. Na poslednú chvíľu bol povolaný jeho krajan, portugalský pretekár a jazdec na safety car na pretekoch WTCC, Bruno Correia. Bruno, ktorý vo vozidle strávil len jeden deň, dosiahol čas 2 minúty a 4,03 sekundy.
Norbert Michelisz dal na domácom Hungaroringu čas 2:10,85.
Nakoniec tím dorazil 6. júna na posledný okruh v Maďarsku. Dokonalým jazdcom pre túto misiu bol znova Norbert Michelisz, ktorý tu v roku 2015 zvíťazil vo vozidle WTCC Civic Type R za nezávislý tím Zengõ Motorsport. Vyše dva dni tlačil Norbert plyn svojho sériovo vyrábaného vozidla Type R na podlahu a podarilo sa mu dosiahnuť čas 2 minúty a 10,85 sekundy a zavŕšiť tak snahy o rekordy na piatich okruhoch.
Norbert Michelisz dostal príležitosť hneď na dvoch okruhoch. V Monze dosiahol čas 2:15,16.
Philip Ross, hlavný viceprezident spoločnosti Honda Motor Europe, to komentoval: „Týmto si vozidlo Civic Type R vydobylo popredné miesto v segmente výkonných vozidiel s pohonom predných kolies. S podporou našich pretekárskych hviezd ide o náležitý dôkaz pre tím, ktorý toto vozidlo navrhol a skonštruoval, že ide o dokonalé pretekárske auto na cesty.“
Model Honda Civic Type R pri svojom predstavení pred rokom odštartoval pre Hondu začiatok novej éry výkonu založenom na pretekárskej DNA značky a prináša vrchol modelového radu Civic.
Vozidlo Type R predstavuje kľúčovú časť radu vozidiel novej generácie od spoločnosti Honda, predstavovanie ktorého bude pokračovať toto leto predstavením najnovšieho modelu NSX, a je stelesnením priekopníckeho prístupu spoločnosti k technologickým inováciám.
Vo vozidle Civic Type R bol prvýkrát použitý nový 2-litrový motor VTEC TURBO od spoločnosti Honda, agresívny funkčný dizajn a priekopnícke technológie nového podvozku. Tieto vlastnosti spoločne poskytujú jeden z najpôsobivejších a najuspokojujúcejších zážitkov z jazdy v rámci ktoréhokoľvek sektoru.