3,2-litrový V6 v Honde NSX. Najlepší VTEC.
Zdroj a foto: Car Wow
Honda NSX prvej generácie z rokov 1990 - 2005 je najikonickejšou Hondou všetkých čias. Japonka s motorom v strede mala byť odpoveďou na Porsche 911 a čiastočne aj Ferrari. Úžasné auto s atmosférickým V6 pod kapotou. Nahradila ju druhá generácia, ktorá je hybridným superšportom s oveľa vyšším výkonom. Zmena nastala aj na poli rýchlych hatchbackov - hothatchov. Najnovší Civic Type-R FK8 má až 320 koní!
Len si to porovnajte, športiak minulosti s pohonom zadných kolies, výkladná skriňa automobilky s výkonom 280 koní v porovnaní s hothatchom súčasnosti, pohon predných kolies a o 40 koní vyšší výkon. Car Wow porovnal obe zástupkyne v pretekoch z miesta, s letmým štartom a vyskúšali aj brzdenie. Stavte si, výsledok neprezradím....
Toto je však len čiastočné porovnanie dynamiky áut, v priamke. Bez ohľadu na to, kto bude víťazom, viem, ktorá Japonka by parkovala v garáži. Pocit z jazdy v najlepšej Honde všetkých čias s motorom v strede nenahradí ani šialene rýchly novodobý hothatch. :)
Takže Civic o 40 koní viac + turbo k dobru,všetká moderná technika a i tak na 1/4 mile nedokázal poraziť pomaly historický model ktorý vznikol pred 1990? (Vo videu 2005 ale stále 1. generácia)
To brzdenie tiež nebolo extra presvedčivé,stačilo o štvrť sekundy skôr na NSX brzdiť a boli by rovnako
Dalsie nezmyselne porovnanie neporovnatelnych aut. Ak bolo cielom ukazat na pokrok, stacilo porovnat prvu a druhu generaciu NSX, pripade civis s predoslymi, pripadne mne uplne stacilo porovanie s rovnakou kategoriou sucastnych hothatch, kde uz taka presvedciva nebola:
https://www.youtube.com/watch?v=IxYg1IDrJUs&t=66s
Zmysluplnejsie porovnanie jednotlivych generacii typeR:
https://www.youtube.com/watch?v=iX1EfVoDuFc
@Homerkritizuješ, že porovnávali dve neporovnateľné Hondy aj vďaka koncepcii pohonu, no v tej istej reakcii poukážeš na iné porovnanie, kde sú opäť porovnávané rôzne koncepcie pohonov, no tam Ti to už nevadí, že ide dokonca o porovnanie s pohonom 4x4? Ani jedno ani druhé porovnanie nie je dobré. Človek môže mať len predstavu o zrýchľovaní jednotlivých áut, ale vzájomne ich porovnávať nie je celkom ok a už vôbec v trápnom zrýchlovaní z miesta. Nejaká trať by ukázala ďaleko viac, čo v tých autách je.
@HomerTak hlavne porovnavat by sa malo v ramci ceny a konkurencie, lebo skoro vzdy je to tak ze čim drahšie tym lepšie. Take gtr z pred dekady stalo 60.000 dollars to bol extrem ale takych prikladov je malo. Skôr ide o to ze NSX bolo dost drahe auto a typer je v uplne inej cenovej skupine.