Renault Clio Baccara r1991 bolo luxusné a exkluzívne
Renault Clio I (r1990 - r1998)
Clio bolo hneď po uvedení na trh v roku 1990 úspechom, a jeho popularita neklesala. 22r rokov a 11 miliónov kusov neskôr zostáva medzi zákazníkmi obľúbencom. Čo sa skrýva za jeho úspechom? Clio je pohodlné, všestranné a bezpečné a ponúkané stupne výbavy z neho robia atraktívnu voľbu. V roku 1990 nahradilo Clio veľmi populárny Renault 5 v segmente malých vozidiel. Ťažilo najmä zo skúseností získaných z Renaultu 19. Aerodynamika modelu Clio, jeho priestranný interiér vďaka celkovej dĺžke až 3,71 metra, moderné motory a vynikajúce jazdné vlastnosti mu dodali vlastnosti väčších áut. Dizajn sa kupujúcim páčil a na ocenenia nebolo treba čakať dlho. Všetko začalo cenou Auto Roka 1991. Ocenenie bolo veľkou výhodou, ktorá pomohla Cliu bojovať s ťažkou konkurenciou v podobe Peugeot 205, Citroën AX, Fiat Uno, Opel Corsa, Ford Fiesta, atď.
Rýchlo sa stal v kategórii štandardom. Verzia RT 1.7 ponúkala diaľkové zamykanie dverí a kufra, elektricky ovládané okná a výškovo nastaviteľné bezpečnostné pásy vpredu už v základnej výbave, plus ABS ako opciu. Po verziách RL, RN a RT prišlo športovejšie zamerané Clio S, Clio 16V (1991) a Clio Williams 2.0 16V (1993), nasledované edíciami Be-Bop a Chipie. Clio Baccara (1991) nemalo absolútne žiaden dôvod závidieť väčším autám, keďže ponúkalo výbavu v tomto segmente predtým nevídanú: dvojtónové kožené čalúnenie, hlavicu radiacej páky z orechového dreva, výškovo nastaviteľné sedadlo vodiča s nastaviteľnou bedrovou opierkou, klimatizáciu, ovládanie autorádia na volante a posilňovač riadenia. Jednoznačne bolo teda vrcholom ponuky. Ak bol toto trúfalý krok, ponúkať takúto výbavu, Renault zašiel ešte ďalej, keď v roku 1995 vyrobil elektrickú verziu Clia, ktoré ponúkalo „iný druh motorizmu.“ Okolo 50 elektrických modelov Clio bolo dostupných na testovacie jazdy vo francúzskom meste Saint-Quentin-en-Yvelines ako súčasť programu Praxitèle v roku 1997. V roku 1998 v 7 krajinách vyrobili 4 milióny kusov.
Renault Clio Sport 2.0 16V nás všetkých potešil v roku 2000
O rok neskôr prišla táto zbesilosť aj podľa dnešných štandardov. Clio V6 s trojlitrom za prednými sedadlami a pohonom zadných kolies. Auto dodnes nemá obdoby!
Renault Clio II (r1998 - r2005)
Clio II v roku 1998 prišlo s cieľom ponúknuť „ešte viac prepracovanosti veľkých áut.“ Bolo iba 6 cm dlhšie ako predchodca, bezpečnejšie, s ABS a novými airbagmi vodiča a spolujazdca montovanými už v základe pre všetky verzie, s bočnými airbagmi dostupnými ako opcia. Posilňovač riadenia bol taktiež štandardom. Dieselový motor 1.9 bol dostupný spolu s 1.2, 1.4 a 1.6l benzínovými motormi. Všetky predstavovali posun v oblasti spotreby paliva, emisií CO2 (spĺňajúcimi normy Euro 3) a radosti z jazdy.
Dôležitým míľnikom pre auto fanúšikov bol rok 2000. Renault Sport prišiel s dvojitým víťazstvom. Clio 2.0 16V zvádza nadšencov výkonným 172-k motorom a vynikajúcimi jazdnými vlastnosťami. Niekoľko mesiacov neskôr uletené Clio V6 24V vyrazilo dych úplne všetkým. Dychberúce krivky karosérie a 230-k motor V6 umiestneným rovno za vodičom a zadný náhon! V roku 2001, po viac ako 1,9 milióna kusoch prešlo Clio faceliftom. Dynamickejší dizajn a interiér ponúkali ešte viac kvality. Nový rad motorov, turbodiesel 1.5 dCi s turbom K9K doplnili prvky ako asistent núdzového brzdenia, dvojité reflektory, predpínače bezpečnostných pásov, nastaviteľná klimatizácia, svetelné a dažďové snímače.
Renault Clio získal titul Auto roka 2krát, v rokoch 1991 a 2006. Je to naozaj jedinečný úspech!
Clio III Renault Sport sa už stalo pevnou súčasťou ponuky a žijúcou legendou medzi hothatchmi. V ponuke bolo ako RS197 pred modernizáciou a zatiaľ aktuálne RS203.
Renault Clio III (r2005 - r2012)
Clio III prišlo v r2005. Clio II zostalo dostupné pod názvom Clio Campus. Novinka bola znova dlhšia (3,99 metra) a ešte pohodlnejšia s piatimi sedadlami plnej veľkosti. Auto dobre presvetlené – mohlo sa pýšiť najväčšou presklenou plochou v segmente a bolo vynikajúco odhlučnené. Bolo prvým vybaveným s „hands-free“ kartou a niektoré modely mohli byť vybavené cúvacími senzormi a nastaviteľnou klimatizáciou. Clio III kládlo dôraz na radosť z jazdy. Jeho odpruženie bolo založené na Mégane II, pričom ponúkalo vynikajúci komfort jazdy, ako aj držanie na ceste. V ponuke bolo až 6 motorov – tri benzínové a tri dieselové. V roku 2007 doplnil ponuku TCe 100, prvý motor downsizingu. Čo sa bezpečnosti týka, Clio nemalo nižšie ambície než skrátka „byť vynikajúci“: bolo to prvé auto v segmente, ktoré dosiahlo hodnotenie 5 hviezdičiek v nárazových testoch Euro NCAP, pričom malo najlepšie brzdné dráhy v segmente (ABS+EBD – elektronická distribúcia brzdnej sily a asistent núdzového brzdenia), elektronický stabilizačný systém bol dostupný za príplatok. Clio III získalo cenu Auto Roka 2006 po druhýkrát, čo je naozaj jedinečný výsledok.
V r2006 sa objavilo Clio Renault Sport a bolo jednohlasne označené za naozaj výnimočné športové vozidlo. V roku 2008 Clio oslávilo dospelosť - 18. narodeniny s príchodom prvej kombi verzie modelu, pričom pre Clio fázu 2 bola pridaná aj navigácia Carminat TomTom.
Clio III ostáva v EÚ v predaji popri novej generácii pod menom Collection. Toto sa zatiaľ, žiaľ, netýka Slovenska. U nás je predbežne predaj doterajšieho typu zastavený a k dispozícii je len novinka o ktorej prinášame samostatný materiál...
Tvary nového Clia už nie sú novinkou, no jeho rozmery si uvedomíte až pri osobnom stretnutí. V súlade s trendom, Clio IV je väčšie, teda širšie, dlhšie a priestrannejšie...