Pekný a úsporný
Ak by platilo staré pravidlo, že vyhraj v nedeľu a predaj v pondelok, novinka by mala zrejme tragické predaje. Hybridný pohon E-Tech je totiž prezentovaný ako produkt vývoja vo Formule 1, kde Renault pôsobí. Továrenský tím však zatiaľ príliš vody nenamútil, ale údajne pracuje na zlepšení. Slávna nie je ani spoľahlivosť jeho motora s hybridnou technológiou. Bežné cesty však nie sú okruhy F1. Renault Clio E-Tech R.S. Line bude slúžiť ako každodenný spoločník, ktorý prinesie skôr športový výzor, než športové zážitky.
Pod kapotou je atmosférický 1,6-litrový benzínový štvorvalec spolupracujúci s vysokonapäťovým štartér-generátorom a hlavným elektromotorom označeným ako E-Motor. Ten je spojený s bezspojkovou prevodovkou. Renault deklaruje, že vďaka 1,2 kWh Li-ion batérii môže v meste až 80 % času jazdiť na elektrinu. Pre lepšie rozloženie hmotnosti je batéria umiestnená pod batožinovým priestorom. Celý hybridný systém vyprodukuje 102 kW (140 k). Prezieravo Renault neudáva zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Miesto toho prezentuje pružnosť, kedy z 80 na 120 km/h zrýchli za 6,9 sekundy.
Svoj jazdný štýl nemusíte nijako meniť. E-Tech hybrid sa jednoducho pri jazde nabije sám počas decelerácie. Systém na zmenu režimov Multi Sense prispôsobí prácu pohonného ústrojenstva podľa režimu. V Športe je benzínový motor vždy zapnutý a dostáva elektrickú pomoc pre maximálny výkon. Eco zas priorizuje čisto elektrický pohon pre minimálnu spotrebu. Základný režim My Sense ponúkne kompromis medzi dobrou spotrebou a svižnou jazdou. Clio s technológiou E-Tech vyzerá minimálne na papieri ako veľmi zaujímavý spoločník do mestskej premávky.
Foto/Zdroj: renaultsport.com