Pokiaľ vás zaujíma, ako taký únikový pruh funguje v praxi, nasledujú tri videá. Jedno je síce v biednej kvalite, ale účel splní. V oboch situáciách využili únikové cesty kamióny, práve mnohotonové kolosy majú väčšinou problémy s brzdami.
Poznáte zjazd z Donovál na Staré Hory? Možno ste si už všimli, že v jednej zákrute je pruh, ktorý vedie nikam. Nie, nie je to nedostavaná cesta, ale únikový pruh. Slúži na zastavenie vozidla, ktorému zlyhali brzdy. Také únikové cesty dokážu zastaviť aj mnohotonový kolos s nefunkčnými brzdami. Pruh je plný štrku, alebo piesku, aby veľkým odporom dokázal vozidlo zastaviť alebo zásadne spomaliť. Niektoré pruhy využívajú aj pomoc gravitácie.
Pokiaľ vás zaujíma, ako taký únikový pruh funguje v praxi, nasledujú tri videá. Jedno je síce v biednej kvalite, ale účel splní. V oboch situáciách využili únikové cesty kamióny, práve mnohotonové kolosy majú väčšinou problémy s brzdami.
@AutičkááárJa mam pocit, že niekedy je otvoreny a niekedy nie... A silno mam pocit, že ten kratky úsek jednoducho 40 tonový kolos nedokaze ubrzdit.
Pred xy rokmi ked jazdili stare nakladiaky bolo bezne ze vodiči za jazdy z kopca z auta vyskakovali. vzhladom na hustotu premavky to ale nebolo pre ostatnych až tak nebezpecne ako dnes.
@Laco 1laci? a kadial maju ludia jazdit co migruju pravidelne medzi vychodom a zapadom? cez certovicu? ano tam sa ide fajn, ale rozbita cesta, podstatne menej kamionov atd...
ale zober si to tak.. zo zapadu na vychod cez zilinu v podstate nema zmysel lebo staci jedna nehoda pod strecnom a stojis.. obchadzka cez terchovu je pekne zdrzanie... ked ides na bansku mas stale na vyber minimalne tri moznosti, ked je jedna neprejazdna.. Donovaly (i ked tam meravaju ale furt na tych istych usekoch), cez certovicu, i ked pri lupci alebo podbrezovej nejaka nehoda, alebo prinajhorsom na zvolen a potom juznou trasou na KE, i ked tam meraju este viac. posledna cesta ma mozno vyznam pre kosicky kraj, ale pre PO vobec...
@Marek ex-TopSpeed.skTaketo zmyšľanie dostať sa čo najrychlejšie z bodu A do bodu B, je pričinou mnohych koliznych situacii na cestach
a je prekážkou využitia aj inych ciest a tým padom spoznavania Slovenska...
Zo zapadu na Vychod vedie VIAC ciest, ako spominané 3 trasy,
resp.dané useky nemusíš prejst komplet celé ,ale ich skombinovať s inými cestami.
Nebudem tu vymenovavať komplet moje trasy spomeniem,len niektoré cesty resp.prejazdne body,ktoré by som vobec nepoznal,keby som jazdil len po dialnici, či cez Donovaly.
Moja chuťovka je práve južná trasa zo Zvolena do KE, alebo aj naopak, rychle rovne useky sa striedaju s technickými usekmi plnými zákrut a zlym povrchom ciest, kde musíš mať dobré šoferske schopnosti , aby si ako tak držal tempo a nevyletel z cesty, k prejazde cez dediny sa nevyjadrujem, jednoducho zaleží,či prechádzaš cez deň, alebo v noci...
Ďalej cesta 512 z Partizanskeho, cez Velke Pole do Žarnovice,
cesta 526 z Hriňovej cez Detviansku Hutu,Kokavu n Rimavicou do Hnušte a ďalej cez Muráň na Červenú Skalu a ďalej cez Vernár do Popradu
a rozne iné cesty , ale to už by som bol mimo zadania témy
@Laco 1"Taketo zmyšľanie dostať sa čo najrychlejšie z bodu A do bodu B, je pričinou mnohych koliznych situacii na cestach...a je prekážkou využitia aj inych ciest a tým padom spoznavania Slovenska.." toto nie je dobre uvazovanie z mojho. Skus sa vzit do koze ludi, ktorí makaju v ba a 2 krat za mesiac idu domov k rodine a chcu s nimi byt co najdlhsie... tam proste sadnes do auta a ides tak, aby si bol cim skor doma.. aj ty aj ostatní ludia, ktorých vezies...
krasy slovenska sa pri takomto pravidelnom pendlovani hore-dole nedaju spoznavat...
@vihodnarpoprosim ta o vysvetlenie rozdielu medzi stale a vzdy, kedze aj po otvorereny s.slovnika je vyznam totozny...;) dokonca i po otvoreni "vseznaleho" googlu som nasiel i rozne titulky kde sa uvadza "stale ma na vyber" alebo obdoba tohto spojenia.. dakujem
Ak chcete vyskušať FUNKNČNOSŤ brzd Vašeho auta, tak na to su take useky ako napr.
zjazd z GrossGlockner-u do dedinky HeligenBlut,
na tomto useku preverite funkčnosť brzd, tým najlepším sposobom..
Ja som robil dve prestávky , kvoli tomu aby brzdy vychladli, kým som zišiel do HeligenBlut...
@deboMyslim ze take nacasovanie ze prave v tej zakrute sa stane osudnym kamionistovi asi nehrozi, Debo ono to bude tak ze tomu kamionu uz horia brzdy daky ten cas a kamionista sa uz iba modli aby sa dostal k tomu safety parkingu. To ze je to kratke a nieje to do kopca nevadi, co si pamatam je tam strk a podla vsetkeho je tak hlboky ze tam ten kamion utopiš a proste zastane na par metroch. Inak ja chodim na vychod cez Čertovicu pokial samozrejme nesnezi, je to omnoho rychlejsie a nizka premavka a ta sa tomu osoliť, bezne chodim tade 110-130 po tych rovinkach a zatacky sa na tom novom asfalte tiez daju rezat.
@AutičkááárTy nerozumieš písanému textu? Je úplne jedno čo v tom výjazde je nasypané, pretože kamionista sa nemá šancu do toho výjazdu dostať. Si tam kľudne môžeš spraviť piknik a grilovať klobásky, pretože je takmer vylúčené, aby sa tam kamion strafil. Hovorím o tom nezmysle čo vybudovali na Donovaloch.
@adebo lebo to nieje prvy prispevok od teba ktorý je dost solidne pomýlený, napíšem ti to ešte raz a posledný krát dobre :-) to miesto zachrany nieje kvôli tej jednej zakrute nechápeš to ty projektant :-) keby to malo byť vždy kvoli jedno točivej zakrute kde práve v tej chvili už uplne zlyhaju brzdy kamionu a ruti sa zotrvačnosťou do proti smeru musel by byt taký safety odstavak za každou zatačkou :-) pochybujem že Debo to pochopí ale nik nemôže tvrdiť že nebola snaha :-)
@aV treťom videu ide kamion po diaľnici veľmi miernou pravotočivou zákrutou po ceste, ktorá má mierny sklon. Na Donovaloch je prudký zjazd s ostrou zákrutou. Ja sa nerozumiem do všetkého. To, čo som napísal som počul od ľudí, ktorí cesty projektujú, ďalej od ľudí, ktorí majú na starosti údržbu cesty na Donovaly a tiež od ľudí, ktorí sa výstavbou ciest a bezpečnostných pásov zaoberajú. Všetci sa zhodne zhodli na tom, že ten pás na Donovaloch bol omyl a ja tam na hovno. Ten pás vznikol tak, že prišiel príkaz zhora postaviť taký pás, pretože je na Donovaloch veľa nehôd kamionov. Tak pás postavili a splnil sa príkaz zhora. To je celé. Na jeho výstavbu vybrali miesto podľa toho, kde sa im to najlepšie hodilo, pretože tam nemuseli veľa bagrovať. Bol tam proste dobrý flek na vybudovanie danej veci. Nemalo to nič spoločné s bezpečnosťou alebo funkčnosťou.
@aOkrem toho všetky tri videa sú na diaľnici. Ty si už videl kamion, ktorému odišli brzdy? Ja áno. Išiel som za takým kamionom dole Donovalmi. Celá cesta bola jeho. Náves išiel v zákrutách na dve kolesá. Vodič mal problém sa udržať na ceste. Strafiť sa do toho trápneho pruhu nemal najmenšiu šancu. Jediné šťastie bolo, že oproti nič nešlo. Vieš si vôbec predstaviť kamion rútiaci sa dole Donovalmi rýchlosťou okolo 80-90 km/h? Jeho druhým šťastím bolo, že prišiel menej strmý úsek a tam dostal auto pod kontrolu, lebo v ďalšej zákrute by sa mu už bol náves prevrátil. Spod návesu mu išli kúdoly čierneho dymu. Ja, ny rozdiel od teba, viem presne o čom píšem. Do toho trápneho pruhu sa môže starfiť vodič, ktorému odišli brzdy sto metrov pred tým.
@debodebo debo :-) s tebou je sranda si dopisovať, tie tvoje fantasmagórie :-) Inak riadny pribeh isiel si za kamionom ktoremu zlyhali brzdy už išiel pomaly po dvoch kolesach ale potom prišiel menej strmí usek a kamion začal znenazdajky konečne brzdiť :-) je načase zase vymeniť nick debo ;-) dobru noc, čajík a hajan do postele, ráno vstávaš do školy tak aby si bol plný energie :D možno sa ti bude niečo pekné snivať aj dnes :D
vykradnuty clanok
http://www.autoforum.cz/bleskovky/ridici-32tunoveho-nakladaku-selhaly-z-kopce-brzdy-v...