Pomáha im pri vývoji
Daný jazdný simulátor využívajú v začiatkoch prác na nových modeloch, aby boli následné prototypy už čo najlepšie. Pracuje sa najmä na stabilite vo vysokých rýchlostiach, celkovom vyvážení auta a na nastavovaní jednotlivých jazdných režimov. Veľkou výhodou systému je, že po jazde má Volvo k dispozícii výstupné dáta zo samotného simulátoru, ale aj dojmy od šoféra. Nový prírastok vo Volve ponúka rôzne prostredia, ako napríklad obľúbený Nürburgring, alebo tajnú testovaciu trať Volva vo Švédsku. Uvidíme. Snáď sa dočkáme aj Volva pre šoférov (áno, viem existuje aj Polestar, ale teraz mám na mysli obyčajné Volvá).
Viceprezident pre výskum a vývoj vo Volve, Dr. Mertens, sa k téme vyjadril: „Nedávno sme investovali nemalé čiastky do zariadení na vývoj a výskum a do komponentov našich produktov. Investície sa nám už teraz začínajú vyplácať. Modulárna platforma SPA a najnovšie podvozkové komponenty sú len začiatkom.“ Nový simulátor by mal priniesť do vývoja viac slobody vo fáze vývoja konceptov a tento proces značne urýchliť. Takisto by sa mali znížiť aj náklady na vývoj nových vozidiel, keďže vo Volve nebude potreba toľko testovania na reálnych prototypoch a možno sa tým pádom zníži aj ich samotný počet.
Všeobecne sa vie, že Porsche a Ferrari robia mimoriadne slušné podvozky. Ak vezmeme do úvahy najmä civilnejšie typy (Cayenne, Panamera, Macan), môžeme povedať, že vo svojej triede sú najlepšie. Keďže má Volvo k dispozícii rovnakú technológiu, budeme sa mať zrejme na čo tešiť. Aspoň dúfam.