Pamätáte si, ako donedávna automobilky propagovali vznetové motory a v akciách predávali „diesel za cenu benzínu“? Týmto časom je, zdá sa, koniec. Majoritnou mierou k tomu prispela aj celosvetová a až chorobne medializovaná aféra VW Dieselgate. Pre značku, ktorou synonymom bol práve pojem „TDI“, je hľadanie nových spôsobov pohonu nutnosťou po tom, čo to s reputáciou ich dieselov medzi verejnosťou nie je žiadna sláva. Volkswagen sa nezameral len na jedno ihrisko, ale hľadanie spôsobov pre budúcnosť berie zoširoka...
Elektrifikácia nesmie chýbať
V budúcnosti rozšíria najmä ponuky hybridov, plug in hybridov a elektromobilov. VW predpovedá, že do roku 2025 bude 50 % ich áut ponúkaných s určitou formou elektrifikácie pohonu. Teraz sú to 3 %. V súčasnosti majú v ponuke elektrický e-Up!, e-Golf, plug in hybridy Golf GTE a Passat GTE. Navyše pracujú na prototype Golf GTE Performance, ktorý má pôsobiť ako „Golf GTI“ medzi elektromobilmi.
Spaľovací proces v obrode?
Z hľadiská palív skúmajú aj nové bio a syntetické palivá, vrátane syntetického zemného plynu. Ani dieselom neodoprú zmeny, pokým sa ich oplatí zaviesť. Vďaka vstrekovačom s vyšším tlakom a necharakterizovanými zmenami spaľovacieho procesu zredukujú množstvo oxidov dusíka NOx produkovaných motorom. Pravdepodobne vo výfuku pribudne aj ďalší katalyzátor...
Pre benzínové agregáty je cestou vysoký kompresný pomer prepĺňaných motorov spolu s Millerovým cyklom. S týmto laborujú mnohé značky a nie je to výsadou práve VW. Budúcnosť môže priniesť variabilný kompresný pomer, s ktorým sa však už zaoberá napr. Toyota a Infiniti. A taktiež vstrekovanie vody...
Zdroj a foto: Autocar, Auto.de, Motor-talk, Volkswagen