Na úvod by sme asi mali povedať, že 208 podľa všetkého opustí Trnavu. Komponenty na tento model sa dovážajú z afrického Maroka a práve tam sa má presunúť produkcia po medzigeneračnej modernizácii. Na Slovensku by sa mali namiesto tohto modelu začať vyrábať crossovery Citroën C3 Aircross a Opel Crossland.
Posilnený elektromobil i lacnejšia verzia
O miernom zlepšení akčného rádiusu elektrickej verzie e-208 sme vás už informovali. Po modernizácii by mali Francúzi vymeniť elektromotor, čo by prinieslo mierne zvýšenie výkonu zo 100 kW (136 koní) na 105 kW (143 koní). K ďalšiemu predĺženiu dojazdu by mohli prispieť úpravy v batérií a neskôr je v pláne aj „chudobnejšia“ verzia s nižším dojazdom a rozumnejšou cenovkou.
Euro 7 s mild-hybridom
Trojvalcový zážihový motor 1.2 PureTech by konštruktéri mali upraviť tak, aby vyhovoval norme Euro 7. Pravdepodobne sa k nemu pripojí aj elektromotor, ale pôjde zrejme len o mild-hybrid. Vďaka tejto zmene by sa mala v ponuke objaviť 7-stupňová dvojspojková prevodovka od Punch Powertrain. Dnes je pritom na výber príplatkový 8-stupňový Aisin.
Takto by mohol vyzerať nový dizajnový podpis.
V neposlednom rade auto dostane aj zrevidované nárazníky či masku, pričom tieto detaily by mali 208 dizajnom viac priblížiť novej 308. Iný tak bude tiež svetelný podpis s denným svietením. Aj keď by sa mal modernizovaný malý Peugeot ukázať až v roku 2023, nemôžeme vylúčiť, že nám ho Francúzi predstavia už budúci rok.
Zdroj: motor.es