Česká spoločnosť MW Motors pripravila v priamej spolupráci s ruskou automobilkou UAZ elektrickú verziu ruského offroadu UAZ Hunter. Ten vychádza ešte z osvedčenej konštrukcie UAZ 469 a vyznačuje sa predovšetkým jednoduchou a predimenzovanou konštrukciou určenou do oblastí s minimálnym servisným vybavením. Práve jednoduchosťou a výbornou opraviteľnosťou argumentuje spoločnosť MW Motors aj pri svojom najnovšom elektromobile nazvanom príznačne MW Spartan. Údajne je určený pre zákazníkov, na ktorých súčasní výrobcovia elektrických áut úplne zabudli – pre skutočných nadšencov, lesníkov, poľnohospodárov a pre spoločnosti zaoberajúce sa povrchovou ťažbou. Ako výrobca priznáva, nejde tu o vybavenie interiéru, luxus, ani hviezdičky pri nárazových testoch. Toto je auto určené na reálnu prácu.
Elektrický Spartan sľubuje rovnaké možnosti pohonu ako základný UAZ Hunter (priraditeľný pohon 4x4 cez zubovú spojku).
S dvomi druhmi pohonu
MW Motors úzko spolupracuje s fabrikou UAZ, základné podvozky s karosériami preto vyrábajú priamo v Uljanovsku a ich mechanika je totožná s konvenčnými verziami. Česká spoločnosť do nej montuje elektrický pohon nadväzujúci na pôvodný pohonný reťazec, teda klasiku s priraditeľným pohonom prednej nápravy „natvrdo“ cez zubovú spojku. Žiadnu elektroniku trakčného systému tu nečakajte. Výrobca má v ponuke niekoľko druhov batériových setov s celkovou kapacitou od 56 do 90 kWh.
Zatiaľ je k dispozícii len verzia s pravostranným riadením pre Veľkú Britániu. S ľavostranným riadením sa Spartan objaví do konca roku 2020.
Ako prví budú uspokojení zákazníci z krajín s pravostranným riadením. Pre nich je už pripravený Spartan, ktorý bude na konci prvého polroka 2020 oficiálne uvedený vo Veľkej Británii. Výrobca však nezabúda ani na zvyšok Európy, verzia s ľavostranným riadením príde ešte pred koncom roka 2020.
Klasika na benzín aj naftu
Tradičným pohonom aktuálnych verzií modelu UAZ Hunter je benzínový radový štvorvalec 2,7i 8V (ZMZ-40906) spĺňajúci emisnú normu Euro 6 (používa vstrekovanie a elektronické „riadenie“ Bosch). Má max. výkon 99 kW (135 k) pri 4600 ot./min. a krútiaci moment 217 Nm dostupný pri 3900 otáčkach. Spolupracuje s päťstupňovou manuálnou prevodovkou a dokáže auto rozbehnúť na 130 km/h. Výrobca mu udáva priemernú spotrebu 13 l/100 km, benzínová nádrž na 72 l by mu však mala zabezpečiť dostatočný reálny dojazd. Bez zaujímavosti nie je ani fakt, že exportné verzie ruský výrobca vybavuje aj naftovým štvorvalcom 2,2 TD (ZMZ-51432, Euro 5) s výkonom 83,5 kW (114 k) a krútiacim momentom 270 Nm. Jeho priemerná spotreba klesla na 8,1 l/100 km, auto je však o 150 kg ťažšie, než benzínová verzia. Max. rýchlosť 130 km/h je rovnaká ako pri benzínovej verzii.
Prevádzková hmotnosť benzínovej verzie je 1810 kg, koľko bude vážiť jej elektrický klon, zatiaľ nie je známe.