Šéf dizajnér automobilky, Ian Callum, sa na margo novinky vyjadril: „Nie je to iba zmenšené XF, je viac ako to. Uvidíte nejakú podobnosť, dostaneme z neho tvár značky, no nechopili sme sa príležitosti ho v akomkoľvek smere radikalizovať, takže uvidíte príbuznosť k rodine.
Určite áno. Jaguáru sa totiž v poslednej dobe darí robiť dobré autá. Svedčí o tom najmä krásny a mega úspešný F type. Koniec koncov o jeho kvalitách vám povie aj náš test Jaguaru F-Type S. Hoci nový športovo ladený sedan dostane aj niečo z dvojmiestneho športiaku, jeho hlavnou úlohou v oblasti dizajnu bude pokračovať v budovaní tváre značky. A tak nečudo, že sa novinka s kódovým označením X760 bude ponášať na svojho väčšieho súrodenca Jaguar XF, ktorý sme pre vás, pred časom, tiež otestovali. Samotný šéf dizajnér automobilky, Ian Callum, sa na margo novinky vyjadril: „Nie je to iba zmenšené XF, je viac ako to. Uvidíte nejakú podobnosť, dostaneme z neho tvár značky, no nechopili sme sa príležitosti ho v akomkoľvek smere radikalizovať, takže uvidíte príbuznosť k rodine.
Aj takto môže vyzerať novinka s XE. Jaguár ju definitívne odhalí 8. septembra v Londíne.
O tom, že to Angličania myslia naozaj vážne, svedčí aj rozsiahly vývoj, z ktorého budú ťažiť aj ďalšie typy. Nemecká konkurencia by mala spozornieť, pretože XE je postavené na novej hliníkovej platforme a pod jeho kapotou sa prvý raz svetu predstavia aj nové motory s označením Ingenium. Ako prvý agregát z tejto rodiny si nájde cestu pod kapotu XE 2,0 litrový turbo diesel s označením AJ200D. Na výber však bude aj 3,0 litrový V6 s kompresorom, použitý aj v F-Type. K dispozícii budú podľa všetkého dve výkonové verzie, 250 kW (340 k) a 280 kW (380 k). Zahanbiť sa však nedalo ani vývojové oddelenie, ktoré má na starosti podvozok. Vpredu bude lichobežníková náprava, ktorá vychádza z prednej nápravy spomínaného F-Type. Jej jednotlivé komponenty sú odlievané, alebo kované z hliníka. Vzadu je nová viacprvková náprava s označením Integral Link. Jej hlavným benefitom oproti multi-linku by mala byť väčšia tuhosť v pozdĺžnom aj priečnom smere. Podobne ako vpredu aj tu je mnoho komponentov kovaných z hliníka, prípadne tu môžeme nájsť aj duté hliníkové odliatky.
Jaguar XE dostane do vienka aj najnovšiu generáciu elektrického posilňovača riadenia. Podľa automobilky má priniesť výborný pocit z riadenia, variabilitu a väčší rozsah nastavenia ako hydraulický. Navyše, samozrejme umožní použiť celú škálu pomocných systémov. Ďalšou novinkou je systém, ktorý pomôže vodičovi pri rozbiehaní aj na veľmi klzkom povrchu. V Jaguari ho nazvali All Surface Progress Control. Systém elektronicky dávkuje plyn, oveľa citlivejšie ako človek, aby minimalizoval preklz. Vývojári ho preto nazvali aj nízkorýchlostný tempomat.
Hoci Jaguar predstaví typ XE už onedlho, na trh príde až v roku 2015. Jeho ceny by mali začínať na úrovni okolo 30 000 Eur, podobne ako v prípade nemeckej konkurencie.
Zdroj: tlačová správa, autoexpress