Predchodca PremiumContact 6 získal v testoch 34 víťazstiev

Sme presvedčení, že s modelom PremiumContact 7 budeme v tomto úspešnom príbehu pokračovať,“ dodáva Denise Sperl. Významný pokrok v oblasti bezpečnosti umožnili pneumatikám PremiumContact 7 dosiahnuť tri konkrétne technológie: dizajn špecifický pre danú veľkosť, inovatívna zmes RedChili pre behúň a adaptívny dezén behúňa.

Individuálny dizajn pre každú koncepciu vozidla

Rovnako ako SportContact 7 je aj PremiumContact 7 sú šité na mieru širokej škále vozidiel – podľa hmotnosti, veľkosti a systému pohonu. Vzhľadom na to, že ťažké vozidlá vyžadujú iné riešenia pneumatík ako ľahké osobné automobily, boli špecifikácie pneumatiky PremiumContact 7 prispôsobené každej triede vozidiel.

"Pokiaľ ide o prispôsobený dizajn, so SportContact 7 máme natoľko dobré skúsenosti, že túto technológiu znovu zavádzame aj pre PremiumContact 7," vysvetľuje Sperl. S nárastom elektromobilov s dlhým dojazdom a vysokým výkonom nadobúda v tomto segmente na význame faktor bezpečnosti. Okrem zlepšenia valivého odporu a kilometrového výkonu poskytuje PremiumContact 7 vďaka prispôsobenej konštrukcii vysokú priľnavosť a nízku brzdnú dráhu pre vozidlá všetkých typov pohonov.

RedChili – optimálna priľnavosť aj pri nízkych teplotách

Ďalšou novinkou pneumatiky PremiumContact 7 je inovatívna zmes RedChili: Zmes pre pneumatiky sa obvykle skladá z prírodného kaučuku a syntetických zložiek. Vzhľadom na to, že každý prvok vyžaduje na dosiahnutie optimálneho výkonu špecifickú teplotu, môže byť priľnavosť pneumatiky ovplyvnená aj cieleným výberom a zložením materiálov.

S novou zmesou pre PremiumContact 7 sa podarilo umožniť skvelý výkon v najširšom teplotnom rozsahu. To umožňuje pneumatike poskytnúť vysokú priľnavosť aj pri nízkych teplotách v každodennej prevádzke – bez predchádzajúcej fázy zahrievania. Zákazníci z toho ťažia najmä v prechodných jarných a jesenných mesiacoch.

Adaptívny dezén behúňa pre väčšiu stabilitu a pohodlie

Adaptívny dezén behúňa pneumatiky PremiumContact 7 zaisťuje ešte väčšiu stabilitu a jazdný komfort na mokrej i suchej vozovke: Široké bočné otvory vo vonkajších oblastiach dezénu behúňa zaisťujú optimálny odvod vody pri priamej jazde, pretože kontaktná plocha s vozovkou končí presne v mieste s najširším otvorom. Počas zatáčania sa táto kontaktná plocha posunie von a bočné otvory sa opäť uzavrú, čo pneumatikám poskytuje viac plochy v kontakte s vozovkou a lepšiu priľnavosť na ceste. 

Týmto spôsobom sme vyriešili kompromis medzi optimálnym odvodom vody a dokonalou manipuláciou za sucha. Výsledkom je vynikajúca jazdná stabilita na mokrom povrchu, pri brzdení, zatáčaní a zrýchľovaní," hovorí Denise Sperl. Nové technológie boli testované virtuálne v simuláciách behúňa a pneumatík, ako aj v laboratóriu a samozrejme na skúšobných tratiach v južnom Francúzsku, Nemecku, Českej republike a USA. 

Zlepšenia fakticky vo všetkých oblastiach

Kilometrový výkon PremiumContact 7 bol testovaný tisíce kilometrov a bol trvalo optimalizovaný. Vývojári tak mohli túto hodnotu oproti predchádzajúcemu modelu zvýšiť o 10 %. Ovládateľnosť za mokra sa zlepšila o 5 %, brzdenie za mokra až o 7 % a odolnosť na aquaplaning o 2 %. Pneumatika PremiumContact 7 teraz na štítku pneumatík EÚ dosahuje hodnotenie "A" v triede priľnavosti za mokra. Ovládateľnosť na suchu a brzdení sa zlepšili o 3 percentuálne body.

zdroj: Conti Slovensko