Zdajú sa vám autonómne transportné moduly príliš sci-fi? Možno máte pravdu a na cestách sa autonómne autá reálne objavia až za mnoho rokov, automobilky a výrobcovia jednotlivých komponentov však musia myslieť dlhé obdobie dopredu, a tak sa na príchod áut budúcnosti reálne pripravujú už dnes. Tajomstvom nie je ani to, že sa mnohé z vyvíjaných technológií môžu v oklieštenej podobe nakoniec ukázať aj skôr, teda v konvenčných autách neďalekej budúcnosti. Jednou zo spoločností predstavujúcou ďalšiu novú technológiu, je Continental.
Vďaka technológii nazvanej PressureBoost sa pneumatika dokáže sama dofúknuť na potrebný tlak.
Bezobslužná pneumatika
Novú technológiu konštruktéri nazvali Conti C.A.R.E. (Connected, Autonomous, Reliable, Electrified) a je založená na sústave senzorov snímajúcich aktuálny stav pneumatiky (teplotu, tlak, výšku dezénu, povrch, po ktorom sa koleso odvaľuje a pod.) a dômyselnom mechanizme odstredivých čerpadiel využívajúcich odstredivú silu na vytváranie zásoby stlačeného vzduchu. Súčasťou kolesa je dokonca nádobka na malú zásobu stlačeného vzduchu. Systém monitorovania stavu pneumatiky ContiSense môže prenášať svoje výstupy prostredníctvom siete (ContiConnect Live) až na monitor správcu vozového parku alebo majiteľa vozidla a ten dokáže pomocou aplikácie v prípade potreby dofúknuť pneumatiku aj na diaľku. Všetko to znie príliš zložito a vyvoláva obavy z vysokej ceny aj servisnej náročnosti celého systému, Continental však ubezpečuje, že jeho vývojári pracujú na tom, aby sa cena podobného systému dostala na akceptovateľnú úroveň. Prioritnou je aj spoľahlivosť a odolnosť všetkých komponentov zariadenia.
Kedy by sa tento systém mohol dostať do sériovej výroby, nie je isté, každopádne je vidieť, že vývoj pneumatikárskych spoločnosti beží na plné obrátky. Konkurenčný Michelin koketuje s pneumatikami bez vzduchovej náplne, zatiaľ čo Continental na to ide zjavne zložitejšou cestou a ukazuje možnosti aktívneho ovládania tlaku. Pravdou však je, že táto technológia môže mať viac možností využitia a nemusí slúžiť len na jednoduché dofukovanie pneumatiky. Uvidíme teda, čím sa pneumatikári pochvália najbližšie.