Mesačná návštevnosť z mobilov v krajinách Vyšehradskej štvorky sa spolu blíži k hranici dva a pol milióna. Na Slovensku, v Českej republike a Maďarsku vzrástla za rok približne o 50 percent, v Poľsku dokonca takmer o 140 percent.
Čoraz viac spotrebiteľov vyhľadáva a porovnáva tovar na najrozličnejších stránkach. Výnimkou nie je ani sledovanie ponuky jazdených áut. Spoločnosť AAA AUTO začala s rozvojom online obchodovania už v roku 1998, kedy spustila prvú webovú prezentáciu. Neskôr spustili webové prezentácie pre všetky krajiny, v ktorých pôsobia. Stránky AAA AUTO prešli neskôr komplexným redizajnom s dôrazom na celkové zjednodušenie online výberu vozidiel a vytváranie nových nástrojov, ktoré vyhľadávanie výrazne uľahčujú a robia ho komfortnejším.
„V dnešnej dobe patrí webová prezentácia k strategickým nástrojom každej spoločnosti. S príchodom smartfónov sme sa zamerali aj na previazanosť hlavného webu s mobilnou verziou. Ide o službu pre našich zákazníkov, ktorí sa vďaka tomu môžu rýchlejšie a pohodlnejšie zorientovať v ponuke. Väčšina ľudí si takto vyberie svoje auto a potom to buď konzultujú s operátormi kontaktného centra spoločnosti alebo rovno navštívia najbližšiu pobočku.“ vysvetľuje generálna riaditeľka siete autocentier AAA AUTO Karolína Topolová.
V posledných rokoch výrazne pribúda počet zákazníkov AAA AUTO, ktorí si vyhľadávajú jazdenky z mobilných zariadení. Najviac mesačných návštev bolo v Českej republike (1 240 597), potom nasleduje Slovensko (761 070), tretie je Poľsko (386 081), ktoré už predbehlo v tomto ukazovateli Maďarsko (334 940). Práve v Poľsku návštevnosť vzrástla najviac zo všetkých spomínaných krajín, pričom medziročne predstavuje tento nárast až 136 %. V Českej republike a v Maďarsku sa rast pohybuje zhodne na úrovni 54 %, na Slovensku je to nárast o 46 %.
Návštevnosť stránok AAA AUTO v jednotlivých krajinách
November |
2017 |
2018 |
Nárast |
Česká republika |
801 850 |
1 240 597 |
54,72 % |
Slovensko |
520 725 |
761 070 |
46,16 % |
Poľsko |
163 509 |
386 081 |
136,12 % |
Maďarsko |
217 124 |
334 940 |
54,26 % |
Moderné mobilné aplikácie AAA AUTO pre múdre telefóny ponúkajú najväčší výber ojazdených vozidiel v strednej Európe. Aplikácie, rovnako ako web ponúkajú okrem sprievodcu aj funkciu Garáž, kam si zákazník môže virtuálne "zaparkovať" vybrané automobily a kedykoľvek sa k nim vrátiť. „Internetové stránky sú naším veľmi dôležitým predajným nástrojom. Zvyšuje sa aj podiel zákazníkov, ktorí si automobil cez internet nielen vyberú, ale rovno aj kúpia, väčšinou sa jedná o predaje stálym odberateľom,“ dopĺňa Karolína Topolová.
Na Slovensku, ako aj v susednej Českej republike sú v múdrych telefónoch dlhodobo najvyhľadávanejšími jazdenkami Škodovky pred Volkswagenmi. V Maďarsku sú to zase autá značiek Opel a taktiež Volkswagen, ktoré si tento rok vymenili prvú a druhú pozíciu z vlaňajška. Aj v Poľsku sú najvyhľadávanejšími jazdenkami modely od Opla, no na druhom mieste sú tu autá značky Suzuki.
TOP 10 mobilom najvyhľadávanejších značiek jazdeniek v jednotlivých krajinách
|
Česká republika |
|
Slovensko |
||||
|
2017 |
2018 |
|
2017 |
2018 |
||
1 |
Škoda |
Škoda |
1 |
Škoda |
Škoda |
||
2 |
Volkswagen |
Volkswagen |
2 |
Volkswagen |
Volkswagen |
||
3 |
Ford |
Ford |
3 |
Audi |
Audi |
||
4 |
BMW |
Hyundai |
4 |
BMW |
BMW |
||
5 |
Hyundai |
Audi |
5 |
Ford |
Kia |
||
6 |
Audi |
BMW |
6 |
Kia |
Ford |
||
7 |
Mercedes |
Mercedes |
7 |
Peugeot |
Hyundai |
||
8 |
Renault |
Kia |
8 |
Mercedes |
Opel |
||
9 |
Peugeot |
Peugeot |
9 |
Renault |
Renault |
||
10 |
Opel |
Renault |
10 |
Hyundai |
Peugeot |
|
Poľsko |
|
Maďarsko |
|||
|
2017 |
2018 |
|
2017 |
2018 |
|
1 |
Opel |
Opel |
1 |
Volkswagen |
Opel |
|
2 |
Volkswagen |
Suzuki |
2 |
Opel |
Volkswagen |
|
3 |
Ford |
Volkswagen |
3 |
Ford |
Ford |
|
4 |
Suzuki |
Ford |
4 |
Toyota |
Škoda |
|
5 |
BMW |
Audi |
5 |
Škoda |
Audi |
|
6 |
Škoda |
BMW |
6 |
BMW |
Toyota |
|
7 |
Audi |
Škoda |
7 |
Kia |
Renault |
|
8 |
Mercedes |
Mercedes |
8 |
Nissan |
Kia |
|
9 |
Renault |
Toyota |
9 |
Audi |
Hyundai |
|
10 |
Toyota |
Renault |
10 |
Renault |
Nissan |