Fiat bol v minulosti ľudovo prezývaný ako Ferrari pre chudobných.
Novinka bude nástupcom modelu Sedici, ktorý je na trhu od roku 2005 a medzičasom si našiel svojich fanúšikov. Jeho európsky predaj však v poslednom čase upadá. 500X bude postavený na predĺženej a rozšírenej platforme Punta. Najväčšia „päťstovka“ preberie štýl hatchbacku a SUV práve od Sedici. Mnohé dizajnové prvky preberie crossover od ostatných verzií 500. A to je mimoriadne pozitívna správa, pretože pôjde o ďalšie, minimálne na vzhľad, talianske auto. Na typovom rade 500 sa takmer vôbec neodráža vplyv automobilky Chrysler. To sa bohužiaľ nedá povedať napríklad o type Freemont, ktorý sa tvári, že na jeho prednej maske je znak Fiatu iba náhodou. 500X má zatiaľ jednu chybu. Výrobca ešte nezverejnil jeho podobu.
Crossover postavený na zväčšenej platforme Punta nahradí dosluhujúci model Sedici. Stane sa tak už koncom budúceho roka.
Zatiaľ nemáme žiadne obrázky nového Fiatu 500X. Výroba sa začne v decembri budúceho roka.
500X svojou dĺžkou 4200 mm mierne predbehne aj štvordverový 500L, ktorý meria 4140 mm. O pohon talianskeho crossoveru sa bude starať benzínový 0,9 litrový dvojvalec TwinAir, 1,4 litrový štvorvalec a 1,3 litrový MultiJet II. Fiat bude novinku ponúkať v dvoch verziách: s pohonom prednej nápravy a s pohonom oboch náprav.
Fiat 500X bude prvou verziou z modelového radu 500, ktorý sa bude vyrábať na území Talianska. Jeho pôrodnicou bude továreň v Turíne, kde po jeho boku bude vznikať malé SUV od Jeepu s pracovným názvom B-SUV. Turínska továreň Mirafiori bude produkovať 280 000 malých crossoverov ročne. Rad v súčasnosti zahŕňa trojdverovú verziu 500, športový model z dielne Abarthu, verziu s textilnou strechou 500C a štvordverový 500L. Práve toto malé auto sa postaralo o návrat Fiatu do USA, odkiaľ musel pred niekoľkými rokmi odísť kvôli zlej spoľahlivosti s prezývkou „Fix It Again Tony“. Držíme mu prsty.
500X bude ako prvá päťstovka vznikať v Taliansku. Ostatné verzie sa vyrábajú v Srbsku, Poľsku a Mexiku.