Auto, ktoré má reprezentovať potenciál značky. Tak špecifikoval Cupru Formentor generálny riaditeľ značky Wayne Griffiths. Úplne nový crossover od začiatku vyvíjaný špeciálne pre značku Cupra je pokračovaním jej úspešného ťaženia prostredníctvom vyšľachtených sériových Seatov. Tentoraz však ide skutočne o auto, ktoré s logom Seatu nekúpite. Toto má byť čistokrvná Cupra.
Cupra Formentor má základné rozmery 4450 x 1839 x 1511 mm. Rázvor náprav je 2680 mm a do jej kufra naložíte 450 l batožín.
S dôrazom na zadok
Na dizajne auta si dali vo fabrike naozaj záležať. Pre Formentor údajne vyberali aj špeciálne odtiene laku, k dispozícii sú štyri odtiene „mäkkých“ kovových lakov, tri exkluzívne laky a dve možnosti matných odtieňov. Celok dopĺňajú medené detaily, na ktorých si Cupra dlhodobo zakladá. Podľa hlavného dizajnéra značky sa pri modeli Formentor sústredili na dôraz na zadnú časť auta. Podporovať ho má aj dlhá predná kapota a pomyselné presunutie optického ťažiska smerom dozadu. Že má ísť v prvom rade o emotívne auto, dokazuje aj jeho kufor s objemom 450 l, ktorý je síce dostatočný, no na rekord v triede to nie je. Viac ako litrami pre batožinu Cupra Formentor upúta 19-palcovými diskami s medeným dizajnom a obrovskými brzdami Brembo so strmeňmi v rovnakom odtieni ako disky.
Aj ako predokolka a hybrid
Na pohon Cupry Formentor slúži prepĺňaný benzínový štvorvalec 2.0 TSI naladený na výkon až 228 kW (310 k) a max. krútiaci moment 400 Nm. Fabrika ho kombinuje výlučne s pohonom všetkých kolies 4Drive. Naopak, len s pohonom predných kolies kúpite hybridnú verziu Formentor EHybrid kombinujúcu prepĺňaný benzínový štvorvalec 1.4 TSI (110 kW/150 k), elektromotor s výkonom 85 kW (115 k) a 7-stupňovú trojspojkovú prevodovku DSG. Systémový max. výkon celej poháňacej sústavy je 180 kW (245 k) a krútiaci moment 400 Nm (rovnaké parametre dosahuje aj hybridná Škoda Octavia RS iV). Elektromotor je zásobovaný energiou z batérie s kapacitou 13 kWh, čo hybridnému Formentoru EHybrid stačí na normovaný dojazd v elektrickom režime 50 km (WLTP).
S aktívnym podvozkom
Cupra Formentor používa podvozok s aktívnymi tlmičmi DCC (nastaviteľnými v režimoch Comfort, Sport, Cupra, Individual), čo by jej malo zabezpečiť dostatočné pohodlie pri relaxačných diaľkových presunoch s rodinou na palube a zároveň dostatok tuhosti pri dynamickej jazde, kedy sa vyžaduje čo najviac priečnej aj pozdĺžnej stability podporenej minimálnymi náklonmi karosérie. Adaptívny tempomat využíva aj informácie z kamery čítajúcej dopravné značky umiestnenej za čelným oknom. Systém čerpá aj informácie z navigačných podkladov, takže Formentor dokáže sám pribrzdiť pred kruhovým objazdom, či sám si určí bezpečnú rýchlosť prejazdu prudkej zákruty.
K prvým zákazníkom sa Cupra Formentor dostane v priebehu posledného štvrťroka 2020.