Automobilka v tlačovej správe zdôrazňuje, že auto bolo navrhnuté a vyvinuté v Barcelone, aby sa nezabúdalo na jeho pôvod, jedným dychom ale musíme dodať, že sa to týka v podstate len dizajnu. Samotná technika je totiž klasická a dávno známa koncernová modulárna platforma MEB a výroba auto bude prebiehať v čínskej továrni Volkswagen Anhui v meste Che-fej.
Novinka má dĺžku 4644 mm, šírku 1861 mm, výšku 1597 mm, čo sú síce mierne iné čísla ako v prípade nemeckého či mladobolestavského súrodenca (ID.4 je o 60 mm kratšie), ale rázvor náprav 2766 milimetrov je pomerne jasným vodidlom, že stále ide o jeden a ten istý základ.
Vrcholom ponuky Cupry bude dvojmotorová verzia Tavascan VZ s výkonom 340 koní a systémovým krútiacim momentom 679 Nm, ktorá zvládne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,6 sekundy, ale jej maximálna rýchlosť bude obmedzená na 180 kilometrov za hodinu.
Slabšie prevedenie Tavascan Endurance dostane jeden elektromotor na zadnej náprave s výkonom 286 koní, krútiacim momentom 545 Nm a schopnosťou akcelerovať na stovku za 6,8 sekundy. Obe autá dostanú identickú batériu s využiteľnou kapacitou 77 kWh, ktorá základnému modelu zabezpečí normovaný dojazd 547 km a v prípade ostrejšieho variantu 517 kilometrov.
Vodič Tavascanu bude mať k dispozícii štyri úrovne rekuperácie, volič jazdných režimov s módmi Range, Comfort, Performance a Cupra, a aby sme nezabudli, elektrické rozvody novinky zvládnu jednosmerný prúd s maximálnym výkonom 135 kW. Cupra tvrdí, že v takom prípade nabijete akumulátor z 10 na 80 percent o 30 minút.
Na cenu Cupry Tavascan si budeme musieť ešte pár mesiacov počkať, predaj v EÚ totiž začína skutočne až v roku 2024. A zástupcovia značky sa netaja tým, že by ročne chceli predať minimálne 50 tisíc áut.
zdroj: Cupra