Z pomerne kusých informácií sprevádzajúcich túto svetovú premiéru to nie je jednoznačné, ale nová Cupra Terramar by mala byť podľa všetkého nástupcom Atecy, ktorá ešte ako Seat dorazila na trh v roku 2016.
Niečo také naznačuje aj jeden zo základných rozmerov pripravovaného SUV – dĺžka necelých štyri a pol metra. To okrem iného znamená, že sa bude musieť na trhu pobiť o svoje miesto pod slnkom s Hyundaiom Tucson či Toyotou RAV4.
Terramar je postavený na prepracovanej modulárnej platforme MQB, pripravenej výlučne už len pre mild a plug-in hybridné pohonné ústrojenstvo. Cupra tejto modifikácií hovorí e-Hybrid a vo verziách PHEV sľubuje dojazd čisto len na batérie aspoň 100 kilometrov. Súčasne ale hovorí, že ani tento model nebude zabúdať na výkony, rýchlosť a športovú stránku veci.
Ako sme už spomínali Terramar bude vznikať na linke Audi Hungaria v maďarskom Győry spoločne so svojim príbuzným SUV Q3. A Cupra už potvrdila, že pôjde o posledný nový model vybavený klasickým spaľovacím motorom, pred kompletným prechodom na elektromobily, ktorý je naplánovaný na rok 2030.
Mimochodom meno Terramar odkazuje na pobrežné mesto neďaleko Barcelony, presnejšie povedané na neďaleko stojaci pretekársky okruh Sitges-Terramar, ktorý bol otvorený v roku 1923. A čo Seat? Zástupcovia mladej španielskej značky tvrdia, že to stále nie je jeho koniec, zároveň ale trochu záhadne dodávajú, že budúcnosť je Cupra.
zdroj: Cupra