Po päťdverovom Sandere predstavuje rumunská fabrika aj štvordverový sedan Dacia Logan III. Aj on rovnako ako Sandero používa novú podvozkovú platformu CMF, čo znamená, že napriek mierne väčším rozmerom (celková dĺžka narástla o 36 mm) je nový Logan pevnejší, bezpečnejší a ľahší.
Praktickejší, než kedykoľvek predtým
Fabrika zapracovala aj na praktickej stránke kabíny. Tá je teraz širšia, takže vzadu sa vraj reálne posadia traja dospelí a na kolená budú mať až o 42 mm viac miesta, čo robí z Logana najpriestrannejší sedan v triede. O dôraze na detail svedčia aj také detaily ako sklápateľné „letecké“ stolčeky na zadnej strane predných operadiel či odkladacie miesta v interiéri s celkovým objemom 21 l (nárast o 2,5 l). V stredovej lakťovej opierke je teraz 1,4 l miesta.
Nový Logan bude svietiť LED svetlometmi s dosvitom 110 m a a šírkou lúča 24 m.
Dacia hovorí aj o kvalitnejších a ergonomickejších sedadlách, ich väčšom rozsahu nastavovania (vodičove sedadlo je výškovo nastaviteľné v rozsahu 35 mm), obojsmerne nastaviteľnom volante (25 mm/2,1°), kratšej radiacej páke a elektrickom posilňovači riadenia vyvíjajúcom o 36 % väčší účinok než v predchádzajúcom Logane. Podstatným spôsobom sa rozrástol aj zoznam výbavy, v ktorej nebude chýbať vstavaná navigácia, automatická klimatizácia, vyhrievané sedadlá (od apríla 2021), svetelný a dažďový senzor, LED svetlomety, integrovaný držiak smartfónu, palubný počítač, hadsfree karta na prístup do auta, cúvacia kamera, elektrická parkovacia brzda či parkovacie senzory. Samozrejmosťou je aj predkolízny systém (s núdzovým brzdením v rozsahu 7 – 170 km/h) a asistent mŕtveho uhla fungujúci v rozsahu od 30 do 140 km/h.
Čo to v tom kufri je?
Základný objem batožinového priestoru auta narástol o 18 l na celkových 528 l. Jeho boky sú čalúnené, prah však aj naďalej tvorí odhalený lakovaný plech. Nakladacia hrana sa znížila o 19 mm a odomknúť ho viete aj pomocou tlačidla na karte k autu. Na elektrické zatváranie veka kufra pochopiteľne zabudnite, tu sa hrá na jednoduchosť a dlhodobú spoľahlivosť. Úplnou novinkou je však organizér pozostávajúci zo štyroch kusov, vďaka ktorému dokážete priestor kufra rozdeliť do niekoľkých menších sekcií. Jeho priečky sú pritom dosť vysoké, takže svoj účel bude spoľahlivo plniť aj pri prevážaní väčších predmetov.
Nový Logan láka aj na tento organizér v kufri. Praktické.
Tri motory, dve palivá
Na pohon Logana budú slúžiť tie isté motory ako pre Sandero, základom je teda atmosférický trojvalec 1.0 SCE (SCe 65) naladený na 48 kW/65 k, strednou voľbou bude 1.0 TCe (66 kW/90 k) a vrcholom ponuky motor ECO-G 100, čo je trojvalec 1.0 TCe upravený na spaľovanie LPG (74 kW/100 k). Ten produkuje o 11 % menej CO2 ako jeho ekvivalent jazdiaci výlučne na benzín, pričom Dacia s týmto motorom so sebou vždy vezie 50 l nádrž na benzín a ďalších 50 l pre LPG. Zaujímavosťou strednej motorizácie TCe 90 je možnosť priplatiť si za novú CVT prevodovku nahrádzajúcu predchádzajúcu robotizovanú prevodovku Easy R. S ňou nový Logan údajne ušetrí až 11 % paliva (v porovnaní s použitím 6-stupňovej manuálnej prevodovky).