„Každý má svoju jasne stanovenú úlohu. Renault tlačí na to, aby bol šampiónom v elektromotoroch, to ale zo sebou prináša riziko,“ povedal v rozhovore s agentúrou Reuters šéf Dacie, Denis Le Vot. Práve táto značka má materskej automobilke pomôcť s plynulejším prechodom od spaľovacích motorov k elektrickej mobilite.
Dacia, tradične orientovaná na cenovo dostupnejšie modely, má zatiaľ v ponuke len jeden elektromobil, Spring, na ktorý pripadá 12 percent všetkých objednávok. V roku 2023 by mal byť predstavený nový hybridný model a zvyšok Dacii bude ďalej jazdiť na fosílne palivá, respektíve na plyn.
Stratégiu značky v tomto smere potvrdzuje aj koncept Manifesto. Ani v jeho prípade Dacia priamo nespomenula typ pohonu, teda či ide o čistý elektromobil alebo ostáva verný klasike v kombinácii s elektromotorom. Terénny automobil podľa zástupcov značky zanecháva „minimálnu ekologickú stopu“ vďaka iným parametrom – napríklad vďaka mimoriadne nízkej hmotnosti, karosérii vyrobenej z recyklovaných plastov či odolným bezvzduchovým gumám. Dacia predstaví Manifesto v rámci svetovej premiéry na parížskom autosalóne 18. októbra.
zdroj: Futurezone.at