Tri valce na plyn
Pre pohon „plynových“ Dacií slúži upravený trojvalcový prepĺňaný motor 1.0 Tce LPG (74 kW/100 k), ktorý technicky vychádza z predchádzajúceho agregátu 0.9 Tce. Zaujímavosťou trojvalca 1.0 TCe je to, že už od začiatku bol konštruovaný na spaľovanie LPG a okrem rovnakého maximálneho výkonu mu výrobca uvádza dokonca vyšší krútiaci moment, než verzii na klasický benzín (160 vs. 170 Nm). „Dvojpalivový“ motor disponuje dvomi špecifickými systémami vstrekovania paliva, rovnako ako aj dvomi nádržami - jedna na benzín a jedna na LPG. To zabezpečuje Daciam na LPG dojazd na jedno tankovanie približne 1000 km. Vodič pritom môže kedykoľvek počas jazdy prepnúť pomocou prepínača na palubnej doske pohon z benzínu na LPG alebo naopak. Nádrže sú schované pod podlahou kufra a neobmedzujú jeho využiteľný objem. Čo sa týka nárastu hmotnosti, pri modeli Duster uvádza Dacia nárast minimálnej prevádzkovej hmotnosti pri LPG verzii 61 kg (v porovnaní s benzínovou TCe 100).
Alternatívne palivo
Výhodou verzií s motorom 1.0 TCe 100 LPG nie sú len nižšie prevádzkové náklady a dve palivové nádrže zabezpečujúce vysoký dojazd, ale aj nízke znečisťujúce emisie a možnosť podporiť kúpu takéhoto auta štátnou dotáciou. Pri spaľovaní LPG totiž podľa tvrdení Dacie vzniká o 12 % menej CO2, o 96 % menej oxidov dusíka ako pri alternatívnom naftovom motore a je približne o 60 % tichší ako spomínaný turbodiesel.
Najlacnejšie LPG na trhu
Dacia už tradične boduje aj cenovou dostupnosťou na trhu. Rozdiel medzi verziami na benzín a LPG je 400 eur (pri modeli Duster), vďaka čomu sa dostáva do pozície cenovo najdostupnejšieho auta na LPG. Za najlacnejšie Sandero TCe 100 LPG vo výbave Open si predajcovia pýtajú 9440 eur, na opačnom konci modelovej ponuky LPG verzií je Duster 1.0 TCe LPG 4x2 Essential za 12 690 eur.
Na verzie s pohonom LPG dostanú zákazníci záruku na 3 roky alebo 100 000 km. V rámci akcie im teraz Dacia k autu v cene pribalí aj zimné pneumatiky.