Nebudem vás napínať, dôvod je jednoduchý. Z ponuky totiž vypadol najlacnejší atmosférický motor 1.0 SCe s nepriamym vstrekovaním paliva a 49 kW (67 k). Ten ste si totiž mohli minulý mesiac kúpiť za 11 450 eur, dnes najlacnejším je za 12 600 eur 1.0 TCe s 67 kW (91 k). Obe verzie sú spojené s 5-stupňovými manuálnymi prevodovkami (mimochodom, dávnejšie ste preplňovaný liter mali v sérii so 6-stupňovým manuálom).
Aby som bol ale úplne presný, tak mierne zdraženie je vo všetkých motorizáciách Sandera. Aj dnes základný 1.0 TCe predtým stál 12 250 eur, teda navýšil svoju cenu o 350 eur, rovnako ako všetky zvyšné motory. Keďže z ponuky vypadol nepreplňovaný liter, tak si môžete ešte vybrať z už spomínaného 1.0 TCe, prípadne jeho ekvivalentu s CVT prevodovkou či litrového trojvalca Eco-G na LPG.
Nové prvky a asistenti v sérii
Aby sme ale Dacii nekrivdili, tak príplatok 350 eur je aj opodstatnený. Do série sa totiž dostali zadné parkovacie senzory a dažďový senzor. Tieto dve položky ste predtým mali v sérii až vo vyššej výbave Expression, kam sa dostali 16-palcové disky miesto 15-palcových, rozdiel medzi výbavami v cene 1150 eur ale zostáva rovnaký. Z príplatkových prvkov vypadol Paket Extra s bezkľúčovým vstupom a elektronickou parkovacou brzdou, rovnako aj 16-palcové hliníkové disky.
Dacia to síce na začiatku nevyzdvihuje, avšak v sérii sa objavilo množstvo asistenčných systémov, ako asistent udržania v pruhu, detekcia únavy vodiča, rozpoznávanie dopravných značiek či dokonca príprava na inštaláciu alkoholtesteru. Všetko je to spôsobené novými smernicami v EU, ktoré začnú platiť od leta tohto roka. V tomto kontexte tak koniec koncov to zvýšenie ceny nie je vôbec také strašné a zákazník tak opäť dostane za málo peňazí veľa muziky.