Dacia prinesie do C segmentu hodnoty, ktoré jej priniesli úspech v B segmente
20 mesiacov po predstavení plánu Renaulution je Dacia pripravená začať novú kapitolu. Rozhodla sa posilniť príťažlivosť bez toho, aby sa vzdala ponuky hodnoty za peniaze. K tomu značka v posledných mesiacoch predstavila novú identitu, logo, dílerstvá, nový dizajn a farby. Novú kapitolu odštartovali uprostred septembra 2022. V praxi je založená na opätovnom potvrdení troch hodnôt, ktorými sa bude riadiť činnosť značky a dizajn produktov v nasledujúcich rokoch.
Sortiment ľudovej značky Dacia je už dnes veľmi pestrý. Napriek tomu, že pokrýva len 3 kategórie áut - mini, malé a stredne veľké.
Základná a stále cool
Posledných 18 rokov ponúkala značka Dacia zákazníkom základ, a zároveň im ukázala, že to stačí. To čo je a nie je základné ukáže čas. Napríklad klimatizácia nebola sériovou výbavou pred 18 rokmi, ale teraz už áno. A naopak, načo pridať dve-tri obrazovky, keď existuje jednoduchý spôsob, ako spárovať mobil s vozidlom, napríklad cez Media Control system a užívať si všetky základné vychytávky v zariadení, ktoré poznáte najlepšie?
Základná neznamená strohá. Dacia je kreatívna. To sa aplikuje aj na prelomové prvky, ako je systém Media Control alebo modulárny strešný nosič, ktorý nahrádza tradičnú verziu, ktorá sa predáva ako voliteľné príslušenstvo. Platí to aj pre dizajn: vzhľad je skvelý – a nestojí viac.
Ako uvádza nadpis článku, Dacia svetu sľubuje nízke ceny svojich áut a veľa modelov s pohonom na LPG (zatiaľ s jedným 3-valcovým 1 litrovým motorom). Dnes sú v ponuke Sandero LPG, Sandero Stepway LPG, Duster LPG a Jogger LPG.
Robustná aj pre zážitky v prírode
Spoľahlivosť a robustnosť sú dve zo základných vecí, ktoré podporili úspech Dacie. Vernosť zákazníkov je najlepší príklad: vo Francúzsku si Daciu držia v priemere 8 rokov a 60 % z nich ju nahradí inou Daciou. Ďalší príklad je záruka najlepšej hodnoty za peniaze: zostatková hodnota auta Dacia pri predaji z druhej ruky je približne o 10 bodov vyššia ako priemerná hodnota nešpecializovaných konkurentov.
Vďaka týmto vlastnostiam sú automobily Dacia ideálne pre outdoorové aktivity, ktoré si čoraz viac zákazníkov užíva počas voľna. Ponúka modely navrhnuté špeciálne pre jazdu v teréne s pohonom jednej aj oboch náprav. Pohon 4x4 bude Dacia aj naďalej ponúkať. Pridá vybavenie pre outdoorové aktivity, vrátane súpravy, ktorá bude k dispozícii v roku 2023. V modely Jogger postavíte za pár minút dvojlôžkovú posteľ bez toho, aby ste zaťažili batožinový priestor.
Dacia Bigster je koncept, ktorý sa v roku 2024 zmení na väčšieho brata pre mimoriadne úspešný typ Duster.
ECO, teda ekonomická aj ekologická
Dacia využíva na spájanie záujmov zákazníkov osvedčené technológie, ktoré im šetria peniaze. Existujúca platforma CMF-B, vynechaním nadbytočných technológií alebo iba kozmetických prvkov sú autá ľahšie, a tým šetria palivo. Jogger je až o 300 kg ľahší ako 7-miestni konkurenti.
Ďalšou prioritou Dacia je rozsiahle používanie recyklovaných materiálov. 12 % plastov použitých v modely Duster sa recykluje – čo je oveľa viac, ako je priemer pre nové autá na európskom trhu. Opäť tu spájame záujmy zákazníkov so záujmami planéty.
Cieľom značky je 20 % recyklovaných plastov v novej generácii Duster 2023. Dosiahnutie tohto cieľa bude zahŕňať použitie recyklovaného plastu na časti, ktoré sú mimo dohľadu aj na viditeľné vonkajšie časti, čo robí málo značiek. Dacia to začala robiť pomocou ochrannej masky na lište pod predným a zadným nárazníkom Sandero Stepway. Zároveň to posunie na vyššiu úroveň s novým materiálom, ktorý doladili inžinieri značky: Starkle®. Je to ekologická, robustná a elegantná zmes recyklovaných plastov.
Dacia Manifesto je koncept, ktorý nemá ambície ísť do produkcie. No viacero nápadov z neho sa v produkcii objaví už budúci rok
O značke Dacia
Značka vznikla v roku 1968 a od roku 2004 pôsobí na európskom trhu a v oblasti Stredomoria. Dacia vždy ponúkala autá s najlepším pomerom ceny a kvality a to neustálym predefinovaním toho podstatného. Dacia zásadne mení pravidlá hry. Ponúka jednoduché, viacúčelové a spoľahlivé autá v súlade so životným štýlom svojich zákazníkov: Logan, úplne nové vozidlo za cenu jazdeného; Sandero, najpredávanejšie vozidlo európskym súkromným zákazníkom; Duster, najdostupnejšie SUV na trhu a Spring, šampión v dostupnej elektromobilite v Európe. Dacia je značka patriaca pod Skupinu Renault, ktorá pôsobí v 44 krajinách. Od roku 2004 predala viac ako 7,5 miliónov vozidiel.
Dacia na Linkedin: https://www.linkedin.com/company/dacia/at
Dacia od roka 2022 mení v princípe všetko. Logo, farby a priestory predajní.