Koncern VW istý čas tvrdil, že nie je možné vyrobiť elektromobil s cenou pod 20 tisíc eur. Z omylu ho nedávno vyviedol koncern Stellantis, ktorý sľúbil, že základný Citroën ë-C3 bude stáť 19 900 eur, lenže všetkým teraz vypálila rybník Dacia, respektíve materský koncern Renault...
Aktuálne je zvykom, že každé nové či modernizované auto v porovnaní s predchodcom zdražuje, ale Spring po facelifte postavil toto pravidlo na hlavu. Zatiaľ čo predchodca stál viac ako 20 tisíc, prepracovaný model, ktorý vyzerá ako úplne nová generácia, začína na čiastke 16 900 eur.
Za tieto peniaze dostanete slabší 45-koňový motor a základnú výbavu Essential, ale v sérii máte zadné parkovacie snímače, diódové svetlá, diaľkové ovládanie, svetelný senzor, elektrické ovládanie predných okien, 14-palcové oceľové kolesá, rádio s bluetooth a ovládaním na volante, ale budete sa musieť zmieriť s tým, že v aute z bežných vecí chýba klimatizácia.
Tú už dostanete s vyšším stupňom Expression za 18 900 eur, v takom prípade vám ale Dacia prihodí aj silnejší elektromotor s výkonom 65 koní, k tomu tiež dažďový senzor, dvojfarebné látkové čalúnenie a 15-palcové disky (opäť oceľové).
Aj najdrahšia verzia do 20
Zaujímavé potom je, že aj vrcholné prevedenie Spring Extreme sa aj so silnejším motorom vojde do 20 tisíc, Dacia si totiž za neho účtuje 19 900 eur. A nemu navyše dostanete zadnú parkovaciu kameru, elektricky nastaviteľné vonkajšie spätné zrkadlá, multimediálny systém Media Nav Live s 10-palcovým dotykovým displejom, navigáciou, digitálnym rádiom a zrkadlením telefónu.
Bez priplácania je tiež spomínaná technológia V2L, ktorá vám dovolí využiť Spring ako mobilnú powerbanku s nastaviteľnou mierou vybitia a v interiéri nechýba ani dvojica konektorov USB C.
Z príplatkovej výbavy, respektíve originálneho príslušenstva zaujal napríklad 20-litrový chladiaci box za 142 eur, indukčná nabíjačka pre mobily za 50 eur alebo možnosť predĺžiť záruku za 5 rokov alebo 100 tisíc kilometrov za 369 eur.
zdroj: Dacia