„Máte v aute vyhrievanie sedadiel, ale nefunguje vám, pretože ste si ho nepredplatili? Tak sa zastavte v jednej z našich vybraných predajní a zadarmo dostanete termofor. Nebude vám zima na...“
Tak zhruba toto odkazuje britské zastúpenie Dacie majiteľom vozidiel, ktorí si síce z predajne odviezli príslušný hardware, ale za možnosť používať ho by mali opäť platiť.
Rumunská značka samozrejme prstom na BMW neukazuje, ale je jasné, koho si tým berie na mušku. Práve Nemci totiž vlani v Británii rozbehli systém, ktorý sa snaží presvedčiť vlastníkov nových modelov, aby za niektoré (napríklad sezónne využívané) komfortné funkcie platili pravidelný poplatok.
Auto so zablokovanou funkciou vyhrievania sedadiel či volantu je síce o niečo lacnejšie a navyše si ju môžete aktivovať ako druhý vlastník ojazdeného vozidla potom, čo ju predchádzajúci majiteľ nechcel alebo nepotreboval. Odporcovia ale poukazujú na fakt, že ako prvý držiteľ ste za niektoré komponenty jednoducho zaplatiť museli a zľava, ktorú ste získali za tú či onú odstavenú funkciu ani zďaleka nezodpovedala tomu, koľko budete musieť dať za jej dodatočnú aktiváciu.
Dacii s kampaňou na termofory (bude prebiehať 1. až 2. februára u vybraných dílerov) samozrejme o skutočné ohriatie zadku zákazníkom BMW primárne nejde. Nepredpokladáme totiž, že by sa niekomu chcelo týmto spôsobom svoje auto v zime skutočne predhrievať, respektíve že to robia práve majitelia mníchovských áut. Rumunská značky tým chce však poukázať na svoj nesúhlas s podobnými praktikami.
„Naše termofory sú tak trochu vtipom, ale poukazujú na trend, ktorým sa automobilové odvetvie práve začína uberať, pokiaľ ide o prístup k funkciám na základe predplatného,“ hovorí Luke Broad, šéf Dacie v Británii a dodáva: „Chcieť od niekoho, aby si priplatil za aktiváciu továrensky montovanej výbavy, to nie je Dacia. Veríme v jednoduchosť a ponúkame našim zákazníkom technológie, ktoré robia jazdu pohodlnejšou vďaka funkciám zahrnutým v počiatočnej cene auta.“
Zo strany rumunskej značky ide pochopiteľne o marketingový ťah a vôbec by nás neprekvapilo, ak by v dohľadnej dobe prebehlo druhé kolo s bezplatne rozdávanými rukavicami, aby vás neoziabalo. Posolstvo je ale jasné. „Bez ohľadu na to, či zákazníci považujú vyhrievané sedadlá za nevyhnutné alebo nie, náš záväzok k bezstarostnému vlastníctvu znamená, že od nich budeme vždy žiadať len stlačenie tlačidla, aby si ich mohli užívať,“ dodáva Luke Broad.
Len pripomíname, že BMW britským zákazníkom účtuje za vyhrievanie sedadiel 15 libier (17 eur) mesačne, 150 libier (170 eur) ročne alebo 250 libier (284 eur) za tri roky. Vyhrievanie volantu vyjde v rovnakých časových intervaloch na 10, 100 až 150 libier, respektíve 11, 113 a 170 eur.
zdroj: Dacia UK