Úspech automobilky Dacia sa pomaly dostáva do učebníc a je krásnym príkladom toho, akú dobu žijeme. Mnohé automobilky sa dnes predháňajú, aby zákazníkom ponúkli najšpičkovejší možný produkt, v najlepšej kvalite s celou armádou asistenčných systémov a doplnkovými službami, o akých spotrebiteľ ani len nesníval a napriek tomu sa im nedarí získať v segmente dominantný podiel. Dôvod je jednoduchý, rovnaký prístup uplatňujú všetci konkurenti. Mnohokrát je tak dnes predaj skôr o emóciách a príťažlivosti ku konkrétnej značke. A potom je tu Dacia, ktorá sa netvári ako naleštená bieda, neláka na zbytočnosti a ponúkne len to, čo jej zákazníci skutočne potrebujú. A tí, čo by chceli viac, majú skrátka smolu a musia sa obrátiť na „prestížnejších“ výrobcov. Keď svojho času vyhlásil vtedajší šéf koncernu Carlos Ghosn, že Daciu ponechá v úlohe „Popolušky“ kým sa bude dať, ostatní si začudovane klopali na čelo. Čas však ukázal, že to funguje. Doba však pokročila, pravidlá hry sa pomaly menia a tak Dacia pripravuje ďalší úder. Tentoraz vyskočí do vyššieho segmentu.
Tu sa točia väčšie peniaze
Už šéf skupiny Renault, Luca de Meo, svojho času prehlásil, že Dacia sa sústredí len na zlepšovanie toho podstatného. Teda reálnych potrieb svojich zákazníkov bez prehnaných ambícií zaujať kvantá nových zákazníkov na úkor tých súčasných. To však neznamená, že by musela zostať v segmente B, kde dnes operuje so svojimi najúspešnejšími modelmi. „Nezostaneme len v segmente B, kde dnes vyvíjame najväčšiu aktivitu, ale posunieme sa aj o stupienok vyššie,“ hovorí viceprezident Dacie, Lionel Jaillet. „Dôkazom je nový Bigster, ktorým sa v roku 2024 staneme súčasťou najziskovejšieho segmentu kompaktných SUV v Európe,“ dodal Jaillet. Bude zaujímavé sledovať, s akou taktikou Dacia nakoniec do segmentu kompaktných SUV príde. Každopádne je isté, že ani tu neuberie zo svojho zámeru uspokojovať predovšetkým potreby zákazníkov a nevytvárať nasilu imidž luxusného auta pre náročných klientov. Jaillet zároveň potvrdil, že Dacia nepripravuje väčší elektromobil s veľkou trakčnou batériou. Toto teritórium prenechá aj v budúcnosti aliančným partnerom. Naopak, téma LPG je jej stále blízka a ako Jaillet naznačil, platforma CMF-B, ktorú Bigster použije, je už dnes pripravená aj na inštaláciu LPG nádrží. Zdá sa teda, že už čoskoro rozvíri vody kompaktných SUV viac, než by si niektorí konkurenti možno želali.
zdroj: Renault Group