Šéf koncernu Daimler, Ola Källenius, potvrdil, že koncernová pokladnica momentálne nepotrebuje žiadnu priamu štátnu finančnú pomoc. Napriek zastaveniu výroby v európskych závodoch koncernu je zatiaľ všetko zabezpečené a problém s peniazmi nie je. Ako priznal pre nemecký Handelsblatt, časy sú ťažké a najväčší problém predstavuje neistota a praktická nemožnosť strategického plánovania. Vzhľadom na veľmi dobré príjmy z obdobia pred krízou je však Daimler dobre zaistený. Ako sa ukázalo, dobre nastavená dlhodobá stratégia umožňujúca „šetrenie na horšie časy“ sa vypláca.
Ola Källenius (1969) drží oprate koncernu Daimler pevne v rukách. Zdá sa, že aj v týchto ťažkých časoch nestráca hlavu a má všetko pod kontrolou.
Budú aj dividendy
Napriek neistote sa Daimler rozhodol neustúpiť od pôvodných plánov a všetkým akcionárom dokonca vyplatí aj dividendy. Nebudú veľké, ale ani 90 centov na akciu nie je na zahodenie. Tento ťah je o to zaujímavejší, že Daimler v roku 2019 čelil aj neplánovaným vysokým pokutám súvisiacim s emisnými pokutami. Nehovoriac o obrovských výdavkoch na vývoj a podporu elektromobility a vodíkového pohonu.
Čína opäť funguje
Kým Európa čaká na najhoršie, produkcia v Číne sa opäť začína pomaly rozbiehať. Fungovať tak začali aj fabriky koncernu Daimler, síce za sprísnených hygienických podmienok, ale znova idú. Svoje brány už otvorili aj predajcovia nových áut a obchod sa začína rozbiehať. To napĺňa koncernového šéfa optimizmom. Ekonómom však robí vrásky reálna obava z prevzatia koncernu Daimler Číňanmi. Už teraz sú totiž dvomi významnými akcionármi čínske spoločnosti Geely (9,69 %) a BAIC (5 %). BAIC sa pritom netají ambíciou odkúpiť ďalších 5,23 % od banky HSBC. Obrovský momentálny prepad hodnoty akcií Daimlera vyvoláva pokušenie čínskych investorov na ďalšie „nákupy“. K tejto téme sa Källenius vyjadruje veľmi rezervovane, nemecká vláda je však z obavy dosť nervózna a chce urobiť všetko pre to, aby sa nemecký „národný poklad“ nedostal pod zahraničný vplyv.
Zdroj: Handelsblatt