To najlepšie z motoršportu v cestnej premávke
Na športiaku začali pracovať v roku 2015. Pri návrhu zúročili všetko, čo sa naučili v motoršporte, takže v aute nájdeme len samé dobré veci. Začali tým, čo poznajú najlepšie, vytvorili kompozitné šasi s hliníkovými pomocnými rámami vpredu i vzadu. Karoséria je samozrejme z karbónu. Na hmotnosti šetrili kde sa dalo, preto napríklad Stradale nemá v štandardnej výbave ani čelné sklo a ani dvere. Nastupuje sa do neho rovnako ako do pretekárskeho špeciálu! A výsledok? Hmotnosť len 855 kg.
Dallara Stradale je ich prvým autom bežné cesty
Karosériou navrhli po pomocou technológie CFD, veterný tunel použili len niekoľkokrát. Vytvorili tak aerodynamický profil, ktorý je porovnateľný s najlepšími autami triedy GT. Inými slovami, Dallara Stradale vytvorí pri maximálnej rýchlosti prítlak 820 kg. To spolu s nízkou hmotnosťou a prepracovanou dynamikou vozidla umožňuje jazdiť s priečnym preťažením až 2 g.
Aerodynamiku navrhli pomocou CFD a veterného tunela
Dallara Stradale je skutočná motokára na cesty, váži len 855 kg, má 400 k, na stovku to dá za 3,25 s, dosiahne topspeed 280 km/h a priečne zrýchlenie 2g. Čo viac si priať?
Jazdné vlastnosti ladili testovací jazdci na simulátore Dallary i na okruhu. Snažili sa dosiahnuť dobrý kompromis medzi komfortom a výbornou priľnavosťou. Takže samozrejmosťou sú dvojité lichobežníkové ramená vredu aj vzadu a trojcestne nastaviteľné tlmiče. Aby so športiakom nemali problém ani neskúsení vodiči, vybavili auto stabilizačným systémom Bosch.
Dallaru Stradale poháňa 2,3 l turbo 4-valec Ford EcoBoost. Ten však nenechali sériový, ale upravili ventilový rozvod, pridali väčšie turbo a v spolupráci s Boschom vyvinuli novú riadiacu jednotku. Motor teraz ponúkne rovných 400 k a 500 Nm, ktoré cez 6-rýchlostnú manuálnu prevodovku prenáša na zadné kolesá. Zákazníci si môžu zvoliť aj automat s pádlami pod volantom. Športiak zrýchli na stovku za 3,25 s, dosiahne topspeed 280 km/h a zo stovky zabrzdí len na 31 m.
Čelné sklo a dvere sú za príplatok
Štandardná Dallara Stradale nemá čelné sklo a ani dvere, v tejto konfigurácii za ňu Taliani pýtajú 155 000 eur bez DPH. Za príplatok ponúkajú zadné krídlo, či čelné sklo. Stradale môžete mať aj ako kupé, ale musíte priložiť ďalších 32 000 eur za čelné sklo s T-barom a gull-wing dverami. Taliani chcú zachovať Stradale aj istý punc exkluzivity, plánujú vyrobiť 600 kusov. Ak jednu Dallaru Stradale chcete, nádej ešte nevyhasla, zatiaľ prijali objednávky na asi 100 kusov.