Downsizing uplatnený na poctivé americké železo v praxi znamená zníženie zdvihového objemu z 6.2, respektíve 7 litrov na 5.5 litra objemu. Konfigurácia motora ostáva verná klasike - teda Vé 8ičke. Moderný motor bude schopný spaľovať aj palivo E85 ( zmes etanolu a uhľovodíkových palív v pomere 85/15), ktoré bude rozprašované priamo do priestoru valcov. Paradoxne sa vraj neuvažuje o prerábke hlavy valcov a uložení vačkových hriadeľov na systém DOHC, ale stále sa ostáva pri klasike menom OHV. Divné.
Použitie moderných technológií a úprav motora z hľadiska spaľovania a palivového systému, zlepší celkovú efektivitu práce motora a zníži množstvo vyprodukovaných emisií. Predpokladaný výkon menšieho motora je 440 koní, čo predstavuje nárast oproti existujúcemu agregátu nárast o 10 kobýl. Na skutočné parametre, ako aj novú Corvettu si ešte bude treba počkať. Zatiaľ si vychutnajte pohľad na koncept venovaný 50. výročiu Stingray.