Vyniká v aerodynamike
Nová vlajková loď značky je o niečo väčšia ako Tesla Model S. Na dĺžku meria 5028 mm, široká je 1966 mm a vysoká 1468 mm. Vzdialenosť medzi prednou a zadnou nápravou je 3005 mm.
Keď hovoríme o aerodynamike, tak tím inžinierov z viac ako 20 krajín dokázal dostať koeficient odporu vzduchu na hodnotu Cd 0,198. Toto číslo zaraďuje čínsku novinku na strieborné miesto medzi sériovými automobilmi s najnižším koeficientom odporu vzduchu. Predčí tak Mercedes-Benz EQS, ktorý má Cd 0.200 a len tesne zaostáva za elektromobilom Lucid Air s koeficientom Cd 0,197.
Minimalistický interiér
Dizajn interiéru je minimalistický. Na stredovej konzole je umiestnený 15,4-palcový dotykový displej, ktorý využíva nový operačný systém Flyme Auto. Pripomína počítačový systém s rôznymi zaujímavými funkciami. Hovorí sa, že skryje do vrecka aj funkcie CarPlay a Android Auto. Pred vodičom je umiestnený tenký prístrojový panel a informácie sa premietajú aj na čelné sklo pomocou head-up displeja. Značka sa tiež snaží ponúknuť luxusné vybavenie pre náročných zákazníkov, takže predné aj zadné sedadlá ponúkajú vyhrievanie, ventilovanie a dokonca aj masážnu funkciu.
Batéria a pohon pod rúškom tajomstva
Značka zatiaľ nezverejnila podrobnosti o kapacite batérie ani výkone elektrických motorov. Vieme však, že model je založený na 800-voltovej architektúre a dbá na bezpečnosť, pretože je vybavená batériou s vysokopevnostnou mriežkovou antikolíznou štruktúrou, ktorá dokáže odolať nárazovým silám až 65 ton.
Automobilka sa samozrejme pochválila dojazdom, ktorý má presiahnuť 800 kilometrov na jedno nabitie. Objavila sa tiež informácia, že za 15 minút nabíjania je možné do baterky dostať energiu na 573 kilometrov, ale zatiaľ to nemáme oficiálne. Elektromotory by potom mali byť schopné zabezpečiť zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy.
Platforma
Nový model Z10 je postavený na platforme SEA, ktorú používajú aj ostatné koncernové značky ako napríklad Lotus, Smart a Volvo. Konštrukcia je vyrobená z vysokopevnostnej ocele a hliníka a je mimoriadne pevná, výrobca uvádza torznú tuhosť 45 000 Nm/stupeň. K pohodliu jazdy by potom mali prispieť tlmiče s elektro-magneticky ovládanou charakteristikou.
Autonómia nesmie chýbať
Automobil bude vybavený čiastočne autonómnym riadením, ktoré využíva palubnú senzoriku. Spracovanie a potrebné výpočty budú realizované pomocou čipu Orin, ktorý je používaný aj v autonómnej robotike a dodáva ho spoločnosť Nvidia. Systém autonómneho riadenia bude zahŕňať autopilota pre diaľnice a mestské cesty, ktorý nebude závislý len na veľmi presných mapových podkladoch.
Zdroj: CarNewsChina, ArenaEV, Drive